• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Ruby Red

Var och tränade på SATS Baby passet idag, oktober2006 var också där. Synd att du missade det philmKarin. Jag gillade konceptet. Avslappnat, enkla basövningar och ingen har något emot om du behöver amma, ta upp barnet mm. Jag ska fortsätta att gå på passet...

• philmKarin

Åh jag är grymt besviken att jag missade passet - vad kostade det? Duschade ni där? Kan man bada bastu med bebis? Dem har ju barnpassning där också.. såg ni hur det såg ut? Hade ni barnvagnarna med er och isåfall var ställde ni dem?

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Oktober2006

Du är verkligen full av frågor idag, philmKarin
    Vet inte vad passet kostade, jag har ju kort. Jag slängde en flukt på SATS Junior, och det var rätt stort. De tar emot barn från tre månader, så vi måste vänta ett tag till innan vi kan lämna in Olivia Men på SATSBaby-passen får man ju i alla fall ha bebisen med sig.
    Jag åkte hem och duschade, vet inte riktigt hur man ska lyckas duscha där och samtidigt hålla reda på sin bebis... Om vi är några stycken kanske vi kan duscha i skift
    Vi åkte bil så jag hade bara med mig hårdliften som Olivia tog en liten tupplur i i början av passet, men jag såg att det var många som hade barnvagnar med sig som de ställde inne på SATS. Har ingen aning om man kan bada bastu med bebis, det överlåter jag till någon annan att svara på. Men jag hoppas att du blev lite klokare nu?! Såg dessvärre att de nu gör juluppehåll ända till den 14 januari som det såg ut. Ruby Red och jag pratade om att eventuellt ta oss in till stan och ta ett Baby-pass på SATS Odenplan. Vi får väl se om vi lyckas med det...
    Ses vi i morgon, Karin?

• Vargkvinnan

Tack för alla svar om kudden, jag känner mig kluven eftersom Adam sovit med kudde länge nu och så ska man plötsligt ta bort den...hur länge måste man göra det då? När kan de sova med kudde på mage då, någon som vet? Än så länge så vänder han bara sig när han är halvsovande så jag kan ju vända tillbaka honom igen, fast han verkar sova så gott på mage att man får lite dåligt samvete...hm...men man vill ju inte att han ska få problem med ryggen förståss.
    Oktober2006: Jag har köpt en rosa supergirldräkt åt en kompis barn för något år sedan på H&M, så jag vet att de fanns där förut i allafall.

• Bettiz Angel
    oktober2006: kolla på tradera, köpte en hel dress där som kom idag..
    nästan helt oanvänd.. sök på super girl eller super baby.
    Mamma till prinsessan Freja 060924
  • Bettiz Angel
    Anna: vad fint kort
    Mamma till prinsessan Freja 060924
  • EmiliaG

Anna - Juvligt söt.

Försökte ta lite kort på Mikael idag också... skulle ju inte ta julkort m.m. hade jag tänkt. men så fick jag en digitalkamera och fotoskrivare i födelsedagspresent av maken och av svärföräldrarna!! Så då var jag ju ändå tvungen att inviga presenterna. *hihi* Ska ladda upp bilderna senare.

• Ezzie

EmiliaG:
    jaha oki, har inte ens tänkt på att det kunde vara så. Ebba sover iofs inte så mycket på mage och sen så är inte kudden så hög. Själv sover jag hellst på mage och har alltid gjort, det var ju inte så noga det där när man själv var liten. Har haft lite problem med ryggen också iofs.

• EmiliaG

Ezzie - Tror absolut inte det är direkt skadligt för de små... vi alal är väl nästintill uppväxta med att sovit på mage - det var ju så spädbarn skulle sova för 20-25 år sedan.
    Hade själv inte alls koll på det där med ryggen och magsovandet. Men då syrran haft ryggont så pratade hon med en speciallist. Och när hon berättade var hon hade ont och så så frågade speciallisten om hon brukade sova på magen och trodde att ryggonda delvis kom från dålig sovställning. Syrrans rygg har i alla fall blivit bättre av att hon försöker sova mer på rygg. Så det har jag numera i åtanke! Men säkert mer än hälften av Sveriges befolkning sover nog på mage.

• Fjädersten

philmKarin : Jag vågar inte svara säkert på din fråga om man kan bada bastu med bebisen, men jag tror inte att det går. Eftersom man måste tänka på hur man klär barnet eftersom dem har svårt att kontrollera kroppstemperaturen själva till skillnad från äldre barn. Därför verkar det ologiskt att det skulle gå.. eller?

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2