coca cola farligt?
eftersom man helst bara ska dricka tre koppar kaffe om dagen,e de lika farligt o dricka coca cola? de innehåller ju oxå koffein...
eftersom man helst bara ska dricka tre koppar kaffe om dagen,e de lika farligt o dricka coca cola? de innehåller ju oxå koffein...
Ja, även coca cola räknas in i "koffeinkvoten", så om man dricker 3 koppar kaffe om dagen ska man inte dricka cola också.
Nu undrar jag. Hur farligt är det?
coca cola är endast farligt om det intas i ofantliga mängder.
Ett par glas om dagen är inte farlig även om det inte är så bra för tänderna
det är farligt att leva också
men varför skrivs de aldrig nåt om cola? eller sägs... de e bara kaffe alla varnar för... ja drack häromkvällen typ tre-fyra glas cola,e de farligt? men de e väl inte lika mkt koffein i va?
Man ska inte dricka mer än 2 liter om dagen är det sagt.
Njaää.... det varnas för KOFFEIN, men det är väl så att man oftast pratar om kaffe eftersom svenskarna dricker så väldigt mycket kaffe och det innehåller mycket koffein...
Min dietist och akupunktör förklarade att det var ett par innan som gick på behandlingar innan och de drack 2l cola var om dagen vilket förmodligen var orsaken till att de varit oförklarligt barnlösa i så många år. SÅ för vissa krävs bara cola för att de ska bli tillfälligt sterila. Läskigt... Jag tror inte man vet exakt hur farligt det är, bara att det kan minska ner chansen till engraviditet och att det inte är speciellt hälsosamt för en bäbis. Mitt råd, sluta drick det istället så slipper ni oroa er :) Jag har nu slutat helt, inte lätt, men helt värt det!!! ;)
Västkusttjejen:
"Min dietist och akupunktör förklarade att det var ett par innan som gick på behandlingar innan och de drack 2l cola var om dagen vilket förmodligen var orsaken till att de varit oförklarligt barnlösa i så många år."
det tror inte jag på, har aldrig hört detta förut.
Hade det varit så farligt som vissa påstår hade man inte sålt det i butikerna
det är relativt lite koffein i vanlig Coca Cola, ungefär lika mycket som du får i dig genom att dricka motsvarande mängd grönt te.
däremot Red Bull har mer koffein (än både Cola och Jolt),vilket jag kan tänka mig att fler missar.