• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • Rhodhodendron

Dähä had ja heijlt missa... men no hänger ja me å.

Men vaför måst vi spara i ända ti mars...? Februari ir ju så lang å tråkian månad he äntå, så kanski he sko pigg upp naliti om man har na ti vänt åpå...

• Luffarmor

Sluti på feb?

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Mamma åt Issa

Ja i sluti ov februari sko ga he...

Ja upprepar går e att ta me bååni tå?

• Lilla My i Finland

Bååne kan koma me o tå ja va på heimsido o skåda så hadd di uppräkna på eit ställ att e ryms över 100 personer, så no ska vi väl ryymas!

Å angåend att e sku va dyrt, så måst man ju int ta he dyrast... Kaffi o bulla tror ja no int e så föhäda dyyrt så int allihop sku ha råd me he... Ti som tycker e var fö dyrt måst ju ta eiji termos me...

• Trollens mamma

Nå int kan he vara sååå dyrt tär.Ejn gang man far ut och råkas tycker jag nog vi ska ita mat också. Tycker jag!

Slutet på feb.passar bra!.Jag far ti Oslo 2.3 så tå passar int he för me.

• veera

Ja kombe no jään me å ita ti Essi men na båne ta ja int me. Ba int e bli 10. mars fö tå fylde Rasse vår 2 år!

• Hååning
    Lilla My i Finland skrev 2007-01-22 14:22:52 följande:
    Bååne kan koma me o tå ja va på heimsido o skåda så hadd di uppräkna på eit ställ att e ryms över 100 personer, så no ska vi väl ryymas! Å angåend att e sku va dyrt, så måst man ju int ta he dyrast... Kaffi o bulla tror ja no int e så föhäda dyyrt så int allihop sku ha råd me he... Ti som tycker e var fö dyrt måst ju ta eiji termos me...
    öhhh har di fleir ryyme tå?? fö tä vi va rymsta int he na meir än 20-30 pers.
  • Skogsduvan

Ja kombe no me ti Föus Finess jag å! Kan ju int bara sita i fönstri å skåda på tå ni allihop kör je om... Men ite rymi som LillaMy tala om te i ryms 100 person så e liti kalld dehe årstin, he e bara en glis en ledo...! Ter in te i e varmt veit int ja ho mang som ryms, men he gar ju ti skåda ho stor intresse i finns å san hör oss för ho mang som ryms ti!

Tå ja förr ha ve ti å ita så har allihop iti sama mat (typ rostbiff). Ja veit int va he e kosta, men antagligen var he billiari än om allihop sko ta olika!

Biggi - tvåbarnsmamma i juli
  • Lilla My i Finland

Skogsduvan - Jåå just så! Ja skåda bara att e rymsta 100 pers ja... He sku va tå nan sku koll me ennar tär om he e boka nangang i februari, å så koll just me sånde mat...

Ja kombä no ti lämn heim guldklimpi min ja... Får no int na iti ele drucki annos ja...

Känder nan se mana ti ta kontakt ti Föusi?

• Mamma åt Issa

Jo he tror ja å att he var billiari om all tar sama så pa e jo vara...
    Men ska vi stas på typ nain dag i sista viko i februari???
    O ifall vi var allt för mang så måst vi hitt på na ader i ställ för all behöv jo no rymas me tycker ja...
    Ska vi start en listo på vem som kan tänkas koma???
    MEN föri he sko vi behöv bestäm na datum...om e ska vara en lödag sko e nästan vara 24 men åtminstone för me gar e bra en kvälld in i viko en 18 tiden typ... tå kan ja no få gubbi ti stjöit...
    Va säger ni om an 28 tå på kvälldi???

Svar på tråden Öb-tråden-träffar