Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Ja läser vad Martea skriver, ja var så slöö hejla gårdan, så ja trodd ja hold på fåå na fejl...riktit sömno och slut som ja int har vee på läng...men ja vejt int om ja ska skyll på snuvo min tå elde om he var bakett rejso.
Ja, jag var å däcka igår. He var liiti opasslit, fö vi hadd program hejla dan me julfester o födelsedagskalas o som grädde på moosi så var pojtzi riitti skvääko. Suck!
Men idaa gar e betär, haldär på o tvättar fönstre o byter ti julgadiine. He måst koma sämbe daga imilla å, he kan int bara var solstziini!
vart ska vi fa nästa gang å når? Jag vill no koma me!
hohhojaa´a.. vi hadd no så kuulen reiso så ja sko no kuna fa på löödan igen..
Faktiskt kuul, hänger no me nästa gang å...
Jaa visst had vi rooli en reiso fast e to några dag ti återhämt se. Ja kombe no me nästa gang o!
Pikar upp dähäär tråån na liiti.
Når ska vi rååkas nästa gang? Eli har allihoopa fullt upp me studeerase, båånfååase o bantase?!
Vi kanstzi int bööver hyr en buss å fa flejr hundra kilometer (fast ja noo ir mee på he å
), men naating sku man väl kuna hitt åpåå? Kom me föslaag nu flikkona!
ja satt faktiskt å fundera på na träff ja å igår...
No sku he byri va dags pånyt... Men nä, int böv vi ny hyr na buss, men nating sku man ju no kuna hitt å på iallfall! Int har ja na direkt föslage men.
Ja e no me! Säj bara va ni märar djä... ![]()
Jo na kul mitt i deher grå grå vintern elder va vi sko kall he.