• Emmajohanss0n

1986

Är det fler här som är född 1986 och har barn? nyfiken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-09 12:58:38:
    Eller ska ha barn?

• Svar på tråden 1986
  • Triss i Damer

Det ska bli jätte kul med ett syskon till Amanda, hon kommer bli världens bästa storesyster
    Vi ska på köns ul den 8/1 längtar verkligen...

Mamma till elias: När har du bf?

• Älskade Moa

En 86:a till som vill ha barn  

Vart bor ni alla??
    Jag bor i Skåne

*Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • sapo

bor utanför Örebro

Älskar er, Pontus och Freja ni är mitt allt!
  • Ledilnaan

Jag är en -86 med en son på 11 mån. Bor i Göteborg.

Vill ha ett syskon till honom, men ska vänta till sommaren innan vi försöker oss på det.

• ivonnea

hejhej är oxå en tjej född 86 som skulle vilja veta hur ni som redan har barn, hur tycker ni erat liv har förrendrats, asså är de en stor skillnad på erat liv nu än tidigare?? berätta gärna!

• Ledilnaan

ivonnea: Livet har förändrats väldigt mycket efter jag fick barn. Vi lever visserligen så lika innan som möjligt, hittar på saker och tar med oss pojken, vet inte hur många gånger vi har ätit på restaurang óch haft honom med, utan problem.
    Det är klart att man saknar sovmorgnar och det är jobbigt när han har sina skrikperioder (tänder på g).
    Men annars är han helt underbar, oftast glad, bl.a satt vi på akuten i över 6 timmar och han sa inte ett ljud under hela tiden.
    Vi försöker att inte låta honom bestämma över våra liv, vi gör det vi brukar, bara att det tar lite längre tid att komma iordning.

• aniratac

ivonnea: Jag tycker inte att livet är så annorlunda nu gentemot innan. Eller egentligen kanske det är det men det är inte åt det negativa hållet som många säger som inte har barn att du kommer inte kunna hitta på något alls och du får bara vara hemma och passa barnet hela tiden. Vi gör nästan samma saker och lika mycket nu som förut. Träffar kompisar, fikar, går på restaurang m.m. Vi får visserligen gå hem lite tidigare men det är ok. Vi kalasar lite ibland med våra kompisar men då är ju den ena hemma och passar dottern. Ibland har vi haft barnvakt och gjort saker ensamma ihop också.
    Fram till barnet är 6 månader så är det stor skillnad mot innan men sedan så har barnet mer funnit rutiner och blivit tryggare så att allt blir lugnare så har man hunnit landa som förälder och det blir mer vardag.
    En sak som är skillnad är att jag varken har tid eller råd att ha häst nu men det har ju inte med åldern att göra. Får skaffa det om fyra år eller så om jag fortfarande är intresserad då.

Svar på tråden 1986