• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

hej på er!

idag mår jag fortfarande sådär. jag har inte kräkts men matlusten är inte så stor och jag mår illa till och från.
    Ska till BM imorgon så jag kan ju fråga henne, men det känns mer som släng av magsjuka

Dessutom sover jag otroligt mkt nu, mellan 10-12 timmar/att och är fortfarande trött när jag vaknar.

Hoppas du får en underbar jul i England Swenglish!

• Sole

tror inte man ska fokusera så mkt på vikten, 14 kg tycker jag inte heller är mycket!

idag hade jag gått upp 10,5 kg (ska till BM idag så hon kommer skriva 11 kg ) och är i vecka 27

• Sole

idag mår jag faktiskt mkt bättre, tror det är en kombination av nåt elak bacill och att jag minskat mina portioner

Idag ska jag till BM, första gånen maken inte hinner följa med. Brukar era respektive alltid följa med?

• Sole

nä va trött jag blir på det här!

nu mår jag sådär illa igen

börjar misstänka att det är mina vitamintabletter som gör det. Förut när jag åt dem tillsammans med frukost kunde jag må illa emellanåt, men idag tex så åt jag dem till lunch och mår nu illa 1 timme efter...

usch känner mig verkligen kräkfärdig!

• Sole

Nu har det gått över igen, men de som jag äter är Mitt val kvinna

ska till Bm idag så jag msåte verkligen ta upp det här

• Sole

Sannixx

Grattis!

Fick brev hem från Fk idag, min SGI är vilande under studierna, det är skönt att få det på papper!

• Sole

Hej!

Var hos BM idag och allt var bra!
    Hon tyckte inte mitt illamående var konstigt iom att bebisen tar mer och mer plats och det hängde ihop med sura uppstötningar. Så jag skulle sluta med vitaminpiller och äta mindre portioner så skulle det nog bli bättre.

sf-mått 27 (i v 27)
    blodsocker 6,5 (skönt nu kan man äta godis under julen )
    Hjärtljud 145

Järnet hade gått ner och jag har känt mig jättetrött så jag skulle köpa Niferex som skulle hjälpa enligt BM.

När jag var på apoteket frågade jag även efter glykol för jag ska göra julgodis. Glykol sa hon - det har man ju i bilen, du menar väl glykos? Eh ja det var ju klart att jag menade det

• Sole

Hej hej!

Har lånat boken Barnaliv av Katerina Janousch på bibblan idag (maken ville bläddra i en barnbok på semestern) och kände igen mig i rätt mkt, bla en fråga som en nybliven mamma hade:

"Vad gör man med en vaken nyfödd?"
    Precis det pratade jag och maken om härom kvällen och ingen av oss hade en aning

Man kommer ju känna sig som en riktig rookie i början

jag tycker också fika i januari låter bra!

• Sole

idag är det en vecka kvar tills vi åker till Kanarieholmarna, ska bli urskönt!!

Är uppe tidigt idag (är ju student och gravid ) för idag kommer vårt nya köksbord + stolar! Nåja de har leveranstid mellan 9-15 och de kommer säkert fem i tre, men det ska bli otroligt skönt att få ett köksbord igen. Har ätit vid vardagsrumsbordet senaste två veckorna då vi var lite snabba att sälja vårt bord på blocket (+ att det var förseningar med nya)

• Sole

Medusa2001
    NU ringde IKEA och köksbordet kommer om en halvtimme
    Tänkte faktiskt på det med att gräva ner magen, den är ju rätt stor nu (kommer vara i vecka 28/29 när vi åker).

Annars sitter jag och försöker komma igång med min B-uppsats om att undersöka arbetsgivarens ansvar vid rehabilitering av fysisk arbetsskada. Och när blir fysisk sjukdom saklig grund för uppsägning.(pluggar till personalvetare så detta är fördjupning inom arbetsrätten)
    Jobbigt att komma igång över jul *suck*

hoppas ni alla får en jätteskön julhelg utan ont i magen, halsbränna (har fått det av för mkt kola ), sammandragningar, onti ryggen etc

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3