• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

hej alla!

idag har jag inte gjort någonting, legat på soffan hela dagen så nu gäller det att ta tag i läsandet av uppsataser *suck*

läste i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15598883.html att Sannixx mådde bara bra nu och inget vidare hade hänt, det är ju skönt!

Vi var också och handlade i helgen, bla madrass till spjälsängen på IKEA och en liten kudde. Just kudde verkar det råda olika rön ifall man ska ha när de är spädisar, men på både täcket och kudden såg vi sen att det stod +1 och de tolkar jag som att de ska var över 1 år för att använda...?

annars var det ju profylax-kurs i helgen, den var bra och informativ tycker jag!

BF 26 mars
  • Sole

majlinsa

HOn är troligtvis på SÖS då Tyresö ligger söder om söder och hon ville föda på Södra BB

Ginger
    vi har verkligen haft lika helg, både IKEA och profylax
    gck ni båda delarna nu i helgen?

BF 26 mars
  • Sole

lustigt att vi är så många som glatt köpte täcke och kudde på IKEA för att sedan upptäcka att det står +1 på det

jag har hittat den här länken och tyckte den ger rätt många bra tips från dem som har små bebisar vad osm är nödvändigt och vad som man bör tänka på!

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m12810509.html

BF 26 mars
  • Sole

info om Sannixx i tråden www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15598883.html

Info om Sannixx!
    Hörde av Sanna igår kväll runt 23-00 och då hade hon ONT, skrev hon och ev trodde de att det var på gång inom en snar framtid. Vid 03 inatt hade hon messat och skrivit att hon var öppen 3 cm och att det var på g.... Å vad som hänt sedan dess ja det kan jag inte svara på. Men antingen kämpar hon väl på eller så är det kanske överstökat.
    Puh, blir kallsvettig bara jag tänker på det.
    Man undrar ju vad hon gör i detta nu. Å hoppas det går bra med lilla tjejen hennes!

Antar att jag hör av mig här när jag vet mer! Men verkar som er tråds första bebbe är på g iaf!

/Kristine

BF 26 mars
  • Sole

jag köpte tvättlappar i 10-pack från IKEA, de tipsade om dem i tråden "vad man bör inhandla" som jag länkade till ovan.
    vi kommer inte ha  skötbordet i badrummet, det finns inte plats så jag tänkte också att man kunde ha en bunke med ljummet vatten när det behövs.

eller skölja av under vasken

BF 26 mars
  • Sole

första bebisen i vår tråd!

En liten Ida har kikat ut!

Grattis Mars-tråden, er första bebbe har kikat ut!
    Jaha får väl se när den nyblivna mamman har tid att kika in här hos er. Nu har hon iaf kommit (kl.15.08). De mår bra och allt har gått bra. Fick ett mms på en liten söt tösabit!
    Resten tycker jag nog allt att Sanna själv ska få berätta! Känner jag henne rätt så kikar hon nog snart in här trots sin nya kärlek.

Vet inte alls hur länge hon blir kvar där eller något sådant ännu, men det visar sig nog.
    Himla avis är man ju iaf!

/Kristine

BF 26 mars
  • Sole

hos mig med! åhh vad man längtar nu!

BF 26 mars
  • Sole

tråkigt att så många av er mår dåligt!

Själv har jag varken värk eller är trött eller övriga krämpor, men å andra sidan är det ju rätt slappt i skolan nu så jag anstränger mig inte så mkt på dagarna

BF 26 mars
  • Sole

Sannixx!

Åh vilken söt liten tjej du har fått! Så skönt att ni båda mår bra!!
    Kan inte heller låta bli att tänka att "så där utvecklad" ser min bebis ut i magen nu, jag är ju inte så långt efter dig!
    det är ju liksom en riktig bebis!!

Idag hade vi opponering på vår arbetsrättsuppsats och fick G+, snubblande nära VG med andra ord!

Det som var kul var att vår handledare hade gett vår uppsats vidare till några personalare som tyckte frågan var lite knepig
    Det var nästan det bästa betyget!!

BF 26 mars
  • Sole

tack!

hade ju varit kul att få VG men men....
    Jag tycker arbetsrätt är så himla kul och man får ju vara bollplank hemma nu när maken är chef för en grupp med diverse arbetsrättsliga frågeställningar, det är kul!

nu är det bara 6 poäng organisationsteori kvar innan jag landar på soffan innan BF

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3