• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hellur skrev 2007-01-19 15:35:07 följande:
    Har också börjat få tillbaka tröttheten. Den kommer sakta smygande. Har även börjat få lite sömn svårigheter. Går upp några gånger på toaletten per natt, och ibland kan jag inte somna om om det är runt 3-4 tiden, hur trött jag än är. Dessutom har jag börjat må lite illa. Det kommer och går. Som inatt låg jag vaken och mådde illa bra länge. Är så rädd för att få kräksjuka, men hoppas att det är graviditeten.
    Ditt illamående äär förmodligen gravidtiteten, det fick jag förklarat av mig när jag började må illa sent. Alla organ kläms ihop och får mindre plats vilket kan orska illamående.
    Frill skrev 2007-01-19 17:32:41 följande:
    Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje
    vi ska ockås bruncha imorogn, det gör vi ioflrsig ganska ofta, tycker det är ett supertrevligt sätt att umgås med vänner! Dock ska vi till Kaknästornet o bruncha imorgon, det ska bli kul att se om det är trevligt!!

ha en skön brunchdag alla!
    BF 26 mars
  • Sole

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole

BF 26 mars
  • Sole

Swenglish

Det finsn massor med trevliga brunch-ställen, och det är rätt bra att boka innan.

Favoriter:
    Hasselbacken (rätt dyrt (tror ca 250) och fina linnedukar) men där finns ALLT!
    Fåfängan ovanför Vikingterminalen, litet, mysigt och grymt gott! Pris kommer jag ej ihåg
    Rival (hotellet) runt 200 kr, trevligt men inget superspeciellt

Det är några tips iallafall!

Café String på söder är ett typiskt söderhak där man äter brunch för 65 kr, helt ok!

BF 26 mars
  • Sole

Bianca2

det blir en enkel internetdate, inte behöver vi blommor i kavajslaget för att känna igen varandra

För övrigt har jag verkligen haft en skit-dag!
    Maken segar som vanligt på att göra sig iordning så vi blir sena till våra kompisar som vanligt och jag hatar att vara sen! Han blir sur för att jag är tjurig och jag börjar gråta. Sen blir jag ännu mer ledsen att kursboken som jag skulle köpa var slut på Akademibokhandeln som vi stressade till innan vår lunchdejt och som han fick gå in och köpa (kändes inte så aktuellt att gå in med tårarna rinnades och röda ögon)

Efter lunchen åker vi till Kista galleria för att hitta födelsedagspresent till svägerskan som vi skulle på middag hos och jag har ont i ryggen, känner mig stor tjock, otymplig, sura uppstötningar och blir ännu ledsnare att det kommer bli ännu värre de 2 mån som är kvar så jag gråter igen i bilen på väg därifrån.

Efter middagen tjatar några av hans kompisar att vi ska möta upp dem på Clarion och jag bara orkar inte var mer social idag. Helst hade maken velat bjuda hem dem, men där sa jag nej. Så nu har jag skjutsat honom till Clarion (vilket väder det är ute!!) och det är skönt att vara ensam hemma men ändå känner jag för att bara sätta mig och gråta. Känner mig bara ledsen och deprimerad, inget känns bra! 

Ledsen att det blev långt….

BF 26 mars
  • Sole

sannixx

klart du ska med om du vill och kan, pumpa kan du ju göra på toa

BF 26 mars
  • Sole
    majlinsa skrev 2007-01-21 10:04:08 följande:
    Jag kommer gärna på tisdag och äter, får jag haka på någon vid medborgarplatsens t-bana och gå till resturangen med?För jag hittar inte i stan och gatorna säger mig ingenting..
    om du vill kan vi mötas, jag bor på söder och trots jag inte varit på den här restaurangen så hittar jag till Bondegatan.

Titta efter en stor mage
    BF 26 mars
  • Sole
    Vivs skrev 2007-01-21 15:11:31 följande:
    Sole och Majlinsa-kan jag få möta er också? Jag hittar inte heller...Majlinsa, då vet jag precis vart du ska bo Jag är uppvuxen i Ekeby, ligger nära! Det kommer nog trivas med bebis i Vallentuna, perfekt med bad nära dig!
    jag har skrivit i din GB nu!

Ni andra som kanske vill mötas upp och känner er osäkra på Söder, vi möts vid medborgarplatsens uppgång ittemot McDonalds (den vänstra när man kommer från tunnelbanan och sitter längst fram i tåget som går söderut.) kl 17.45
    BF 26 mars
  • Sole
    Lillenlillen skrev 2007-01-21 11:37:00 följande:
    Apropå att börja gråta så gråter jag väldigt sällan annars men... Häromdan skulle min kille och jag bort på middag så han hade ett par öl i en Systemetpåse som han svingade fram och tillbaka. Jag sa (insinuerandes att han kanske inte skulle skaka dem men med ändå glad ton):- Kul när du ska öppna de där, det kommer ju spruta öl överallt! Hans svar:- Men ja mamma (och slutar svinga påsen)Sen tittar han rakt fram och går lite lite fortare än jag under kanske 25 meters promenad, typ som att han är sur. Och jag börjar gråta(!). Så möter vi min kusin som frågar varför jag gråter (då inser min kille att tårarna rinner och ler vänligt för att han på nåt sätt tycker jag är lite komisk men kanske tycker han väl jag är lite söt med).Jag:- Ja, nej det var ingenting. Jag är visst lite känslig...Man är ju ett nervvrak! Kunde visserligen skratta åt det i efterhand men just då var det blodigt allvar!
    Skönt att det är fler som gråter för ingenting

förra gången jag grät var när vi var på IKEA och skulle köpa nytt köksbord och jag frågade försäljaren om hemkörningen verkligen innebar att vi inte behövde göra ett handltag själva och mannen lägger sig i och säger att "det där vet vi ju redan hur det ligger till" . blev så arg att jag inte fick fråga utan att han la sig i att jag började gråta!
    Vår killkompis som var med höll sig diskret i bakgrunden tills utbrottet var över

Idag kännse det mkt bättre, dock har maken åkt iväg till jämtland på kurs tills fredag och det är en UGL-kurs där man inte ska ha så mkt kontakt med jobb och hem och det känns jättejobbigt helt plötsligt att han ska vara borta så länge!
    BF 26 mars
  • Sole

tänk er sen tjejer när vi träffas med våra bebisar!
    Skrattande

BF 26 mars
  • Sole

hej hopp!

jag är inne en snabbis nu, ska äta lite frulle och sen måste jag börja plugga, men jag kommer tillbaka senare!

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3