• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

godmorgon!

ingen som åkt in inatt??

Sofffy
    hoppas det är på g för dig nu!

Själv börjar jag känna av pollensäsongen *suck*
    så himla jobbigt att gå till apoteket och be om råd, de vågar ju inte ge en någongting även fast jag vet att det finns några allergitbletter man kan äta som gravid/ammande...

• Sole

morrn morrn!
    nä man tycker ju det, men tyvärr är det många av de där medicinerna som man inte skall ta som ammande heller...
    får ringa läkare och fråga.

nu tror jag detta är i kombination med kanonförkylning också! *suck*

ang. mat så har jag inte varit så himla nazi mot mig själv, viktigast är ju att man trivs med sina val!

• Sole

mensvärken känner jag också igen, har haft det till och från sista dagarna men nu är det lungt!

känner mig trött så jag vet inte om jag ens tänker gå ut idag fast det är så fint väder...vi får se!

kram på er

• Sole

åh va skönt!

pratade med BM idag och jag får äta mina vanliga allergitabletter, tjoho!!

• Sole

zul

grattis till BF-dagen!
    ang. föräldrar så tror jag att om man inte orkar och inte känner för att träffa folk så ska man säga det (eller mannen får framföra det) det är ju en jättestor omställning och amning och sådant kan ju tex ha svårt att komma igång om man känner sig stressad över besök.

alla är ju olika och det är ju supersvårt att örutspå hur man själv kommer känna.
    Tänk på dig själv i första hand!

• Sole

Björklöv
    men är det besöksförbud är det ju en jättebra "ursäkt" om man inte vill ha besök, då är det ju för infektionsrisk etc etc

har för mig att det var besöksförbud på SÖS till sista april.

men som du säger, man är ju där kanske 2 dagar och man har ju full förståelse att släkt vill träffa bebisen så fort den kommer ut, men man måste ju tänka på sig själv och få lug och ro om man behöver det!

Vi har ju också alla släktingar här i stan och vi har inte ens pratat om ifall vi vill ha besök på BB, hur ska man veta det innan?

• Sole

hej medusa, kul att höra av dig!!

Bebisar ploppar ut med rasande fart i den här tråden vill jag lova! vore kul att se bilder på er lilla tjej!

kram

• Sole

Zul och Björklöv

när era släktingar som inte bor i stan kommer och hälsar på bebisen första gången, kan de inte bo hos någon annan?
    Måste vara jättejobbigt att vara värd OCH nybliven förälder!

har fått tips från mina kompisar att om folk promt ska komma över ska man vara tydlig med att det blir KORTA besök.

själv tycker man ju att det är självklart att ge nyblivna föräldrar lite tid, man vågar ju inte ens ringa utan skickar sms och väntar på inbjudan...

• Sole

fattar inte hur folk tänker ibland - när vi fikade i veckan kom ju Bassekatt förbi med Emil och då kom en kvinna fram och frågade om honom och utan att ens fråga så tog hon på Emil!

Blev förvånad, jag menar det syns ju att han är liten och kanske inte så mottaglig för baciller.

• Sole

Bassekatt
    stor kram till dig inför eftermiddagen! svårt att hitta ord som kan trösta!

Pippil8
    jag pillade igår på min kompis 1-åring, men det känns lite annorlunda

• Sole

lillen
    klart man ska ha besök om man vill det, ni som fått bebisar vet ju hur det känns och jag kommer nog också vilja visa up så fort som möjligt!

vad fick ni för "bakterie-restriktioner" från BB?

jag vill också ut och ta barnvagnspromenader MED bebis!
    vad har du på henne då?

kram

• Sole

var bara tvungen att säga att jag klarade sista tentan, åhhh så skönt!!!

• Sole

ja grattis känns bra

helt sjukt att jag ens klarade den, läste inga böcker, var ioförsig på föreläsningarna men lärde mig inget och tentapluggade inget och en gräns för godkänt som låg på 80%, undrens tid är ännu inte förbi!! (eller så är jag sjukt smart ha ha)

• Sole

bianca
    promenad i 2 timmar? åhh va avundsjuk jag blir! kan knappt gå 5 minuter

håller tummarna för att det satt igång nåt, du får köra färdknäppen också!

• Sole

pippil8
    nä det är klart man inte gör! har ni märkt att barns kinder är oemotståndliga? sådär hamsterliknande ?

tänkte precis på Swe och karin - hoppas allt gått bra och att för swe det inte har blivit utdraget vilket det tyvärr är vanligt när man blir igångsatt. en kompis till mig kämpade i 3 dygn, vi trodde de hade dött allihop, inte så kul!

• Sole

åh det är så himla irriterande när man skriver inlägg så försvinner de sen!

murgrönan
    grattis hoppas verkligen vi slipper se dig grön här idag!

Frill
    alla säger ju att allt tar så lång tid med bebis, och jag har alltid undrat VAD det rä som tar sån tid, men det kan ju inte du svara på iallafall med det tidsrekordet

Ska bli så kul att se allas bebisar sen om våra bara kan bestämma sig för att komma ut!

Igår ringde svärmor och berättade att vi hade fått en son (otippat ) och först hade hon gratulerat min man men en kram, och sen kom jag med bebisen och då hade jag lagt den på golvet (!!) för att sen kramas. Skönt att höra att hon tror på mig som mamma

• Sole

oj vad ni har skrivit i tråden!

Välkommen hit loudean! Jag kommer antagligen och förhoppningsvis föda på SÖS och jag har för mig att det var nån här inne som sa att det var besöksförbud till slutet på april. Det kommer man ju få meddelande om när man är inne, men vill du veta nu så ring till dem och fråga vettja! Hppas det händer nåt för dig snart!

Hellur, Pippil, Björklöv:
    har haft exakt samma tanke ; dvs stoppa i något (gosedjur blir det för min del då vi inte har katt) i vagnen och gå promenad, har som hellur föreslagit det för sambon och fick samma blick!

Dock har vi faktiskt rullat den utanför lägenheten tom, vi tog med den för att stoppa den i bakluckor på bilar och det känns faktiskt ok!

det är så kul att ni som redan fått barn vill hänga kvar med oss ruvande, snart får vi skaffa ny tråd (dels den här som snart är 3 månader) och dels ny tråd där vi diskuterar våra bebisar

Åh kom ioförsig på två trådar till som jag tycker känns livsviktiga:

"Nyblivna marsmammor i Stockholms fikatråd"
    "Nyblivna marsmammor i Stockholm som vill gå ner i vikt"

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3