Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej allihop - jag hänger inte med här Vad mycket det händer och kul med en ny i tråden - välkommen medusa2001!

Det börjar bli lite krämpor här och var läser jag och det lär väl dyka upp fler saker framöver Själv mår jag rätt bra men har lite ont i ryggen då och då och är väldigt trött på kvällarna. Var hos BM i morse, hjärtljud 135 och sf-mått 26 cm i v28.

Har alla köpt barnvagn och grejer nu? Vi har fortfarande inte bestämt oss, men det verkar bli en Bugaboo cameleon, om inte nya Emmaljunga CityCerox360 visar sig gå in i bilen.

Hälsa alla magar

• Pippil8

Vad skönt Frill att det inte var någon fara! Jag skulle också ha blivit jätteorolig!

Ginger - hur har det gått med sammandragningarna senaste veckan - är det samma status som tidigare? Vad blev det för färg på Bugaboon? Jag tror vi kör på svart eller svart-beige (tråkmånsarna ). Köpte ni några tillbehör?

Jag ska bli kallad till tillväxt-ultraljud i v32 (alla provrörsbarn blir tydligen det) men har inte fått någon kallelse än (v28) - borde den inte komma snart med tanke på jul och sånt?

Har Swenglish åkt iväg för julfirande nu?

Ska vi ses på nån fika i januari kanske? Vore roligt tycker jag!

• Pippil8

God fortsättning Vad skönt det är med ledighet Har varit hos mina föräldrar några dagar och haft det mysigt. Men idag blev jag helt gråtfärdig när jag kom på att jag inte hade känt några buffar på hela dagen (och normalt känner jag ju då och då under hela dagen). Jag la mig i soffan och puttade på den och efter ett tag kom buffarna igång, såklart. Men hjäääälp vad nojig man kan bli och vad nära man har till tårarna nu för tiden.

SanniXX-jag var också inne och spanade på din shopping - så många mysiga grejer. Jag vill också ha en sån spjälsäng - jättefin!

Mår ni andra bra?! Några krämpor? Tycker vi verkar ha klarat oss rätt bra än så länge i den här tråden. Ingen sjukskriven än i alla fall väl? Sover ni bra på nätterna? Jag gör det fortfarande förutom alla drömmar där den ena är märkligare än den andra...

Hej så länge!

• Pippil8

Hej igen!

Sole - vad skriver du uppsats om? Åååå vad jag önskar att jag oxå skulle åka till Gran Canaria i morgon

Medusa2001 - min krabat ligger och trycker med huvudet uppe på höger sida och sparkar med benen nere på vänster. Den ligger så så mycket att jag har blivit alldeles öm där huvudet är. Verkar som om de hittar sina favoritplatser att ligga på

Idag har jag shoppat en liten pyjamas och en mammakjol på rean Såg en Bugaboo-Cameleon i beige-rött och nu tror jag det får bli en grå-röd för vår del. Det var så snyggt med rött.

Tror ni förresten man behöver nån liten fleece-overall till våra mars-bebbar? Ska man i så fall köpa storlek 56 eftersom de antagligen kommer använda dem bara en-två månader?

• Pippil8

Bianca2 - vad jobbigt med din pappa! Blev ni jätteoroliga eller förstod ni snabbt att det var en "liten" infarkt? Det ska liksom inte hända ens föräldrar något, de ska alltid finnas där och vara starka och friska...

Sole - ja, det låter rätt intressant faktiskt! Jag har uppfattningen att det är svårt att säga upp pga sjukdom, men egentligen vet jag inte alls, så det blir kul att höra vad du kommer fram till.

• Pippil8

Skönt att din pappa mår bättre Bianca2!

Hur känns era sammandragningar - ni som har dem? Jag antar att man VET när man har dem? Så jag har nog aldrig haft nån.

Vivs - skönt att du tar det lugnt nu! Jag tycker du gör helt rätt och hade jag haft så mycket sammandragningar (har inga alls) så hade jag gjort samma sak!

Jag funderar också på vad man behöver i vagnen, har försökt kika ner lite i olika vagnar och många ser ut att ha overall + filt typ. Om man har en mjuklift har ju den ofta ett "lock" som skyddar mot kyla och vind. Jag tror det blir overall + filt för oss. Ingen kudde och inte lakan heller, kankse en filt i botten också så man skyddar vagnen mot eventuella läckage

Swenglish - hur mycket billigare var vagnen i USA? Smidigt att du kunde få den hemtransporterad

Igår beställde vi vagn, det blev en Bugaboo Cameleon med grå bas och röd fleece. Nu vill man ju ha hem den på en gång

• Pippil8

Gott nytt år på oss! Det var klart oundvikligt att på tolvslaget tänka på att detta är året när vi ska bli föräldrar. Ofattbart! Nästa nyårsafton är jag mamma?!! För all del kanske jag är mamma om bara två månader. Fast troligare om tre

Swenglish - vilket kap! Det var ju faktiskt rätt mycket billigare, du får ju alla tillbehören på köpet och kommer ändå under priset utan tillbehör i Sverige. Kul!

Frill - det kan kännas lite mindre också alltså. Jag tror ändå inte jag har haft nån sammandragning. Tror jag kommer bli lite skraj första gången faktiskt.

Nu i januari börjar vi gå på förlossningskurs och profylaxkurs - det ska bli spännande!
    Gott nytt bebis-år

• Pippil8

Lillie74 - Jag är ju rätt nyanställd på mitt jobb så jag vill gärna jobba så länge det går. Min vikarie kommer i mitten av februari. Planerar att jobba fram till en vecka före BF, men inte heltid hela vägen fram. Jag mår också superbra men sover väldigt mycket mer än vanligt så ibland undrar jag om jag kanske borde gå ner i tid lite tidigare.

Medusa2001 - vet du hur det där med semesterrätten funkar om man inte tar ut föräldrapenning hela tiden? Jag tänkte försöka leva på sparpengar ett tag och spara föräldradagar så länge det går. Kan vara bra att ha till kommande semestrar.

Föräldrautbildningen - vad innehåller den? Jag tror inte vi kommer gå någon sådan. Mig veterligen ska vi bara på förlossningsförberedande kurs på BB Stockholm, inget annat. Ni andra som går hos Barnmorskorna gamla stan - har jag missat något?

Ginger6 - jag är grymt sugen på en vagga som hängs i taket! Har inte sett just den på designtorget, men å vad mysigt det verkar.

Har någon köpt bärsele eller bärsjal? Jag vill ha någon av dem men velar...

Gärna fika nu i januari Jag kan väldigt många dagar efter kl 1730 ungefär.

• Pippil8

Hmm, man kanske skulle vänta med selen/sjalen... Eller höra med nån kompis om man får låna och testa lite...

Ginger - min buff-buff gör verkligen skäl för det smeknamnet just nu. Idag har det varit fotbollsmatcher eller nåt, jag blir helt full i skratt när jag ser magen hoppa när jag sitter vid datorn Hur mysigt som helst

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.

• Pippil8

Inga bristningar här heller! Vad jag har sett i alla fall. Och då har jag ändå gått upp rätt mycket i vikt.

Nu har jag börjat noja lite över att jag kanske kommer gå över tiden väldigt mycket. Jag försöker ställa in mig på att den ska komma i v42 i stället för i v40, men det är inte så lätt. Tycker den där väntan verkar lite jobbig. Men man får väl hoppas att man mår bra så man kan pyssla lite inför bebbens ankomst. Har ni andra börjat tänka på det där med att gå över? Är ju vanligt bland förstföderskor har jag förstått...

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.

(tar med listan neråt så den inte försvinner)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3