Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Håller med Ginger och andra om att man kanske blir besviken om man blir snittad. Jag försöker tänka att det är för barnets bästa i så fall, men jag tror ändå jag skulle bli lite besviken.

Smärtlindring - ja hjälp vad svårt! Hoppas få lära mig mer när vi ska på förlossningsförberedande kursen, men egentligen vet jag inte vad mer de kan säga, det är ju som det är, dvs det finns ingen metod som tar bort smärtan utan att på något sätt riskera utdragen förlossning eller att barnet blir påverkat... Lustgas och akupunktur verkar ju i alla fall ok...

Medusa2001 - det låter ju rimligt, men hur håller arbetsgivaren reda på hur många dagar jag har tagit ut av föräldrapenningen? Mysko. Förutom detta - finns det någon nackdel med att leva på sparpengar och spara sina föräldrapenning-dagar till senare? Nån som vet?

• Pippil8

Nu blev det fart i tråden igen Alla vill träffas Kul!

Välkommen nyisar, grattis till VG Sole! Härligt det måste ha varit med semester också.

Idag känner jag mig gravid-gnällig - har sovit dåligt flera nätter nu och oroar mig för att det ska fortsätta så i 10 veckor till (och sedan måååånga veckor fast av andra anledningar). Men bebben verkar må bra och buffar och hickar och det är ju viktigast!

Fika/middag i januari:
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda

• Pippil8

Vad kul att vi ska ses den 23:e magarna är nog lite större den här gången! Jag är inte så van indisk-mat-ätare, så ni andra får tipsa om vad som är gott! Jättebra om du bokar bord Swenglish!

Osis med brutet ben i handen precis när ni ska få en liten bebis majlinsa :( Men han blir sjukskriven så han kan vara hemma med er i alla fall? Fast han kanske inte blir den där braiga hjälpen man behöver i början?

• Pippil8

Oj, här händer det grejor. Tänk om SanniXx har fått barn nu? Hjälp vad verkligt det blev plötsligt att det faktiskt snart är dags för oss andra också... Måste börja göra listor på vad vi behöver fixa och vad som ska ner i den där BB-väskan.

Låter inte skoj med magsjuka bianca2 Är aldrig kul men säkert inte roligare nu när man är gravid!

Välkommen hellur! Kommer du med på vår träff den 23/1 (för det blev det väl?)?

Frill - du har verkligen rätt i att du inte ska behöva lida för att arbetsgivaren har så dålig planering. Jag jobbar ganska mycket jag med, men 12-timmarsdagar skulle vara riktigt jobbigt! Lyckligtvis mår jag riktigt bra så jag hoppas jag fixar att jobba som planerat.

Jag var förresten hos bm i fredags och magen hade växt som den skulle. Krabaten har fortfarande huvudet uppåt, men det är väl ok, är ju bara i v32 (idag). Nån som vet när de brukar vända sig hos förstföderskor? Mitt hb var bättre än nånsin (har normalt dåligt hb) så jag kan verkligen rekommendera Hemofer som jag käkar 2-4 tabletter om dagen av och som inte påverkar min mage ett skvatt! Jag har provat ett gäng olika järntillskott och alltid slutat ta dem pga betongmage. Men hemofer funkar!

• Pippil8

Har inte varit inne här på en vecka typ så nu har jag massor att läsa ikapp. Lägger till mig på Indira-listan. Var det Bondegatan?

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8

• Pippil8

Men Sannixx - GRATTIS till den söta lilla tjejen!! Vad underbart att du har fått träffa henne! Jag har inte läst alla sidor bakåt, men jag hoppas allt har gått bra och att ni mår bra båda två nu!

Swenglish - föräldrakursen på Bm gamla stan - vad innehåller den? Jag går ju också där men jag har inte fått erbjudande om någon annan kurs än den förlossningsförberedande på BB Stockholm. Lite förbryllad bara.

Ska bli kul träffa er och spana in magar på tisdag

• Pippil8

*skrattar* när jag läser alla era psycho-inlägg från igår innan vi sågs Vi överlevde kvällen i alla fall! Gott var det och jättekul att se alla magar, betydligt större än förra gången!

Jag tycker vi ska ha lite gissningar om vem som blir näst ut med att få barn i tråden. Själv gissar jag på Swenglish, vilket känns helt logiskt med tanke på att hon har BF först av alla. Jag tror dock inte bebisen tittar ut förrän den 1 mars. Nån mer som vill gissa?

Satt i bilen på vägen hem och försökte komma ihåg alla namn - uj vad svårt det är, speciellt när man har två namn på varje person...

Kram från mig (R...)

• Pippil8

Okej, jag ändrar mig också och röstar på Cirpen. Vad tråkigt lätt-gissat det blev nu

Hmm, systemutvecklar-kunskaper till trots så kommer jag inte på något fiffigt sätt... Har vi en tråd med själva BF-listan också? Den har jag nog missat. Om vi har en - kan vi använda den för både namn och gissningar?

Väldigt viktiga spörsmål detta Uppenbarligare tycker jag att de är viktigare än mitt jobb

• Pippil8

Nu hittade jag list-tråden. Ska vi lägga gissningar där också tycker ni? Jag tycker det vore lite kul

• Pippil8

Å vad kul att läsa i äldsta tråden. Det känns som evigheter sen. Cirpen och Majlinsa - ni var med tidigt och hänger kvar än Undrar om de andra som var med fortfarande läser här?

Nu ska jag lägga till mig med förväntat förlossningssjukhus i listtråden.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3