Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Förresten - Ginger - hur har det gått med huvudvärken?
Förresten - Ginger - hur har det gått med huvudvärken?
Nu känns det som mina svar kommer lite sent, men nånstans långt bak undrade Torris (?) om beg-affären i Gustavsberg. Jag har inte varit där men hört att den ska vara bra. Den heter Pinnocchio och jag har sett skyltar från "stora" vägen (vägen som går förbi porslinsfabriken). Ser ut att ligga nära nån godisaffär?
Swenglish - precis som BasseKatt skrev var det Puttis Rackartyg jag menade när jag skrev om butiken i Björknäs. Öppet till 14 på lördagar vet jag. Tack för tips om den på nacka station. Har du nån koll på öppettider?
Låter supermysigt med frukostbad Hoppas ni får jättemysigt
Jag kan hänga på någon gång senare när jag har slutat jobba. Fast då har åtminstone Swenglish förhoppningsvis redan blivit mamma!
Bara för att vara värst så kan jag berätta att min hormonrand kom i somras någon gång, typ i vecka 10 eller nåt
Frill - skönt att badrummet börjar arta sig och skönt med en positiv ekonomisk överraskning!
Ginger - skönt att höra att huvudvärken lagt sig. Då behöver jag inte oroa mig för att du ska få havandeskapsförgiftning.
Nu är det soffan och fredagskvällsgodis som gäller! Trevlig helg på er!
Sitter och surfar och kollar samtidigt på "Före födseln". I början av programmet visade de sånna där små mini-embryon och det känns plötsligt som väldigt länge sedan som min krabat var sådär pytteliten.
Vad lite ni har gått upp i vikt allihop... Sedan dag 0 har jag gått upp 16-17 kg, men jag började med att gå ner 3 kg så sedan inskrivningen har jag nog gått upp 20 kg (från 57 t 77). Under mitten av graviditeten kunde jag verkligen äta jättestora portioner OFTA. Plus en massa bullar, godis mm.
Björklöv - känner igen det där med skratt som kan bli gråt och hormonruscher. Fast jag försöker febrilt att hävda att jag minsann inte alls är påverkad av graviditeten! Men kanske lite ändå...
Ha så mysigt ni frukostbadare - det låter supermysigt!
Förresten - kan era bebisars pappor höra hjärtslagen om de lägger örat mot magen? Jag trodde inte det gick att höra med bara örat (utan tratt eller sån där apparat) men min krabats pappa hävdar att han hör små hjärtljud?!
hej på er!
vad mysigt det låter med frukostbadet! verkligen härligt med simning och att kroppen inte känns så tung.
idag har vi varit på studiebesök på BB sthlm - det var en väldigt positiv upplevelse! undersköterskan som visade runt var helt underbart positiv och det var väldigt fint där. jag riktigt längtar tills vi ska dit. bara 3-7 veckor kvar... vi fick prova lustgas också och det var ju himla kul
det blev ju väldigt verkligt också när man såg alldeles nyblivna föräldrar med sina pytte-pytte-bebisar - ååå vad söta!
jag jobbar inte i stan så jag hänger inte med på lunch på måndag. men nästa gång kanske jag också har slutat jobba så då hänger jag på! kanske nån bebis som kommer med då också - vem vet?
Å nej vad sorgligt med BasseKatt! Jag tänkte på henne igårkväll och undrade eftersom jag inte sett henne i tråden på länge. Nu blev jag verkligen ledsen, fy vad vidrigt! Sånt får bara inte hända :(
Lillenlillen, läste din blogg för första gången och om jag förstår dig rätt så var det en annan bm som mätte magen den här gången och fick det till att den inte har växt? Min bm har sagt att om två olika bm mäter kan det bli lite olika för att de mäter på lite olika sätt. Så den kanske har växt i alla fall? Men hur som helst hoppas jag att ni blir lugnade på tillväxt-ul på onsdag!
Bara ca 1,5 vecka kvar att jobba för mig nu. Börjar se fram emot fler sovmorgnar. Även om jag sover rätt bra än (de flesta nätter sover jag hela natten) så känns det som om sömnbehovet är betydligt större nu än för bara en månad sedan.
BasseKatt - å vad det måste ha känts konstigt att köpa en enkelvagn. Börjar nästan gråta när jag läser det Vilka blandade känslor. Det är ju samtidigt jättekul att ni har fått en liten pojk, att ni har blivit föräldrar
Skönt att ni ska få komma hem också!
Swenglish, tyckte jag såg dig på t-centralen igår vid 15-tiden? Var där med några kollegor (nu undrar ni nog vad jag jobbar med om jag är på t-centralen med mina kollegor ) så jag gick inte fram och ropade direkt.
Semmeldags nu Och låt de här 1,5 veckorna gå fort för jag längtar efter sovmorgnar
Hej alla!
GRATTIS cirpen!! Å vad häftigt med en till liten bebbe i vår tråd. Ska bli kul att höra mer när du kan skriva själv. Både vill och inte vill ha detaljer om det där med värkarna...
Idag gick jag in i v38 vilket innebär att om Krabaten bestämmer sig för att komma nu och inom fem veckor framöver räknas det som en normalförlossning. Snart kan det vara dags! Fast känner absolut inget så det dröjer nog. BB-väskan inte packad men listan ligger klar, ska bara söka mig bakåt i tråden och kolla era andras listor.
Men Swenglish, du har ju BF alldeles, alldeles strax... Så coolt! Tycker det borde vara en plikt att gå in och skriva i tråden att man åker till förlossningen eller kanske inte
Visst är det några som har sytt lite lakan och grejer? Vad ska det vara för mått på ett underlakan till en spjälsäng?
Kul med lunch på onsdag - Fridays låter smaskens. Inte omöjligt att jag följer med faktiskt, är det ok att skriva upp sig på listan lite senare i veckan i så fall?
En fråga till förresten - ska ni ha med er musik till förlossningen? Vad för typ av musik tar ni med?
Mina inlägg blir alltid så låååånga, känns som jag har tusen saker att fråga om och berätta jämt. Hoppas jag kan hänga med på onsdag så kan jag få ventilera lite då
Badbyx-scenen låter jätterolig Tack för listan Swe, jag ska nog lägga till badbrallorna för jag tycker det verkar bra att duscha och/eller bada.
Verkar vara bra mått på lakan också, då kan jag ju ta ett vanligt enkelsängslakan och sy två bebislakan av.
Mat till mannen - det verkar knepigt! På BB sthlm tror jag även mannen får mat, men jag har ju förstått att det inte är så överallt. Några lådor från frysen kanske? Frukt, mackor?
Swe - jag fattade det så i alla fall. Åtminstone får han mat under resten av vistelsen, men då betalar han ju för sig också. Tror kostnaden för pappan är typ 450 kr/dygn på BB sthlm.
Japp, tror också de hellre ger honom en macka än att ha en avsvimmad pappa att ta hand om. Men kan ju vara trevligt att ha med sig något för säkerhets skull... Och slippa oroa sig för det.