Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

...eller män som blir änklingar och får lämna in tvätten på kemtvätt och bara äter färdigmat Ganska tragiskt åt båda hållen, men kanske bekvämt att ha så klart för sig vem som gör vad. Mindre risk för bråk om hushållssysslor kanske... Själv har jag värsta nojjan för att köra in i en biltvätt (automatisk) - det blir ALLTID fel, jag kommer snett och så stannar automaten och jag skäms och känner mig som en dum blondin som lånat min mans bil...

Nu börjar det bli lite svårare att koncentrera sig på jobbet tycker jag, jag vill mest bara pyssla och läsa om förlossning och sånt. Och jag har rätt många veckor kvar att jobba än (fem)! Är jag den enda galningen som tror jag ska orka jobba till en vecka innan BF (fast jag går ner i tid på slutet)?

• Pippil8

Ja, jag är kanske lite galen som planerar att jobba så länge. Men dels har jag ganska nytt jobb och saker jag vill "hinna med" innan jag slutar och dels är jag rädd att bli uttråkad om jag måste gå hemma i en hel månad innan bebisen behagar titta ut... Men samtidigt är jag rätt trött... Så förmodligen går jag ner i arbetstid i stället.

Sole - bra idé med namn i BF-listan. Jag fortsätter dock med bara första bokstaven

Cirpen - vad trist att du ska behöva oroa dig inför att bli avtackad när det inte känns kul I och för sig är det väl lite gulligt (?) att de vill tacka av dig, men jag förstår att det inte känns så kulnär du har blivit uppsagd!

• Pippil8

Nu har jag också gått profylaxkursen och sett Gudrun föda! Att man kan vara så LUGN! Jag är så imponerad! Visst blev det lite mer verkligt nu?! Jag börjar känna mig förväntansfull och lite nervös. Och då är det ändå 4-9 veckor kvar...

Håller med om att det var bra att se att barnet var så blått, jag hade nog blivit orolig annars. Var ju också fascinerande att se hur fort det fick färg med hjälp av lite massage från barnmorskan.

Jag fick mig en tankeställare om att jobba så länge som möjligt, tänker nog göra som du Lillie, jobba till 1,5 veckor innan BF tror jag. Jag vill vara utvilad så att jag kan höja min smärttröskel så mycket som möjligt. Jag kan inte räkna kallt med att jag kommer gå över tiden "som alla andra förstföderskor".

Nu blir det godis och cola framför TV:n (och då fick jag ändå en gråtattack i morse för att jag har gått upp så mycket i vikt och inte kan ha mina favvis-mamma-byxor längre och jag skulle minsann aaaaaldrig äta godis mer...)

• Pippil8

Är det förresten någon som har packat den berömda BB-väskan än? Vi har just börjat göra en lista och idag köpte jag en amnings-BH som nog blir det första att packa ner i den där väskan. Får väl bli en stooor trunk för man kommer väl ha med sig hundra saker för mycket

• Pippil8

Swenglish - jag köpte en på Lindex, storlek... hjääälp 75F!! Och ändå tror jag den kommer vara för liten i början... Var in på apoteket för att kolla efter en sån där mjukis men det fanns inte. Vilket apotek var du på?

Ja vad sjutton behöver man ha med sig till BB? Behöver man ha mat med sig till blivande pappan t ex? Jag hoppas vi får lite info när vi ska gå förlossningsförberedande kursen, vi har inte gjort det än.

Skönt att höra att det är fler som har växt ur mammakläderna! Man börjar känna sig rätt stor och det är inte så stor variation på klädseln på jobbet.

Snart jobbvecka igen, inte så många sånna kvar nu!

• Pippil8

Ehh, 75F var ganska lagom nu. Det finns lite extra utrymme, men i jag tror inte den kommer funka när det börjar rinna till ordentligt. Har hört av mina väninnor att efter 2-3 dagar är brösten riktiga bomber men efter nån vecka går de ner nån storlek igen. Så jag tänkte kanske ha en sån där "fuling" från apoteket när det är som värst och sen övergå till den här.

Tack för tipsen till väskan! Skriver genast upp några saker till på vår lista

Mjukt toapapper har jag läst kan vara bra att ha med. Om toapappret är det minsta hårt kan det visst kännas som sandpapper... Jag tar med en rulle för säkerhets skull.

• Pippil8

Men hej SanniXx, vad kul att du tittar in! Hur mår ni?! Är ni hemma eller kvar på sjukhuset? Mår lilla prinsessan bra?

Det gör oooont alltså???

• Pippil8

Hej på er! Vad det skrivs, jag hinner inte med Kul

Är det ok om även jag hänger på på måndag? Jag är inte helt säker, men jag tror jag kan.

BasseKatt - vi gick profylaxkurs nu i helgen och tyckte det var jättebra. Dock önskar jag att vi inte gått kursen två dagar på raken, hade varit bättre att få ett tag på sig att öva på andningen mellan kurstillfällena. Men jag antar att du också får köra en "intensivkurs", det är ju inte så lång tid kvar nu...

Jag har också gjort massor av UL, dels pga blödningar tidigt i graviditeten och dels för att man tydligen gör det när det är provrör. Det är så skönt att se att allt ser bra ut!

Sole - kul att ni vet att ni får en kille! Själv tycker jag att Allan är rätt coolt. Men dina andra var nog lite finare ändå

Idag var jag och klippte mig och så skulle jag boka en ny tid. Och det blir liksom EFTER att den där lill* har kommit ut... Känns så himla konstigt att boka in saker som ska ske då. Jag har ingen aning om hur livet kommer vara då. Kan jag vara i stan till kl 10 t ex?

Å vad tiden går fort nu... Snart är det dags... Snart kommer nästa "mars-bebis" (fast den första kommer väl i februari med planerat snitt) komma ut. Det ska bli så spännande!

• Pippil8

Tack för igår! Kul att se er igen och kul att se er "nya"! Det ska bli så spännande att följa alla kommande förlossningar och så småningom se alla mars-bebisar!

Igår sa jag att jag inte hade känt några sammandragningar alls, idag tror jag att jag har känt det när jag går fort eller går i trappor. Då blir magen hård och det känns lite obehagligt utan att göra ont. Sen har jag precis som några av er andra skriver om lite smärta/obehagskänslor i underlivet då och då. Det märks att det börjar hända grejer!

Ginger - låter lite läskigt med blodtrycket. Hoppas huvudvärken ger sig så du slipper oroa dig (och slipper ha ont)!

Kul Zul att du får en bra SGI!

Coolt Frill med fixerad bebis... Hjääälp, det är snart dags...

• Pippil8

Högt tempo i tråden igen Känns som om vi alla börjar bli mer och mer fokuserade på bebbarna! Fast jag är faktiskt inte trött på att vara gravid än. Tror nästan att jag kommer sakna det litegrann när det är över. Misstänker att det inte dröjer så länge innan jag säger precis tvärtom

Tokshopping. Jotack, vi har massor av grejer tycker jag! En del lånade grejer (säng, babyskydd t ex) men kläder har vi köpt massor, i storlekar från 0-12 månader. Dessutom har jag kommit på att det är rätt kul att sy så jag har sytt en del saker också. Ändå är det saker kvar som jag tror vi behöver köpa...

Swenglish, var du på 2nd-hand-butiken i Björknäs? Där var jag nämligen för nån vecka sedan och tyckte det var riktigt bra (fräsch pyjamas = 15 kr)! Sen ska det finnas en bra i Gustavsberg också, men den har jag inte provat.

Nähäpp, nu ska den här tröttisen strax gå och lägga sig. Tycker jag är supertrött hur mycket jag än sover. Blir förmodligen inte bättre av att jag just nu jobbar betydligt mer än heltid, så jag får skylla mig själv!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3