Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hejsan!
    Hoppar också in här. Har följt med i den tråden som blev stängd, samma som Medusa och Bianca. Det verkar hända lite mer här, det är trevligt.
    Vi var på extra UL förra veckan och det kan jag varmt rekommendera. Sibyllekliniken är inte bara billiga, deras UL läkare Stein Olsen är superbra. Det var ljuvligt att se henne igen. Allt såg bra ut. Men som sagt, svårt att få tid ocg du kan inte göra det för sent i graviditeten.
    Fattar inte att jag går in i v 31 på söndag. Nu går det bra fort. Mår bra, men har fått karpaltunnelsyndrom så jag ska till arbetsterapeuten i morgon och få nattskenor.
    Härligt med jul, i år ska vi fira i vårat nya radhus med familjerna. Mysigt!

• murgrönan

För mig återstår ett julbord. Vi ska till svärmor och svärfar ikväll. Jag fattar inte hur jag ska orka äta mer julmat. Vill helst bara ta det lungt framför soffan.Usch vad otacksam jag är. Det är alltid jättemysigt att träffa dem.
    Sen jobbar jag alla mellandagar, tyvärr.

Gud vad tiden går snabbt! V 31 redan, nu är det bara dryga två månader kvar. Min sambo börjar bli nervös. Han håller på att ta körkort också, vote skönt att veta att han kan skjutsa till bb när det är dags . Men annars blir det taxi.

Har börjat drömma om förlossning väldigt mycket den senaste veckan. Någon annan som känner igen det?

• murgrönan

God fortsättning alla på detta spännande år! Nu vill jag bara att tiden ska rinna på så fort som möjligt. Det är tufft att gå till jobbet, det känns som en seeeeg transportsträcka innan det är dags. Jag som bukar trivas så bra på jobbet.
    Hade jag möjlighet till hp skulle jag absolut utnyttja det, men kontorsråtta som jag är är det bara att streta på.

Sov så gott.

• murgrönan

Inga bristningar här, än så länge, men det kan komma sista veckorna som jag förstått det.

Har inte funderat så mycket på att gå över tiden, men det är ju som sagt rätt vanligt. Vill inte gå över tiden, heller att hon kommer en vecka tidigare eller två.Men hon är välkommen när hon än kommer.

Jag har köpt en babybjörn-sele, men funderar på att sy en bärsjal oxå. Vi får se.

Någon annan med halsbränna? Tusan vad obehagligt!

• murgrönan

Cirpen: Jag vaknar kl 01:00 varje natt och är klarvaken. Kan helt enkelt inte somna om. Sen är jag en zombie resten av dagen. Pratade med bm om detta igår och hon sa att de är förberedelser inför barnet. Vi ska vakna och amma på natten och vara pigga och kunna ta hand om barnet. Skillnaden är att när vi sedan ammar utsöndrar vi ett amningshormon som är lugnande som gör att vi lätt somnar om sedan. Men det hormonet har vi ju inte än, vilket gör det svårt att somna om. Häftigt hur kroppen funkar ändå! jag har just blivit sjukskriven 25% pga karpaltunnelsyndrom och sömnsvårigheter. Skönt!

Ginger: Min bebis ligger likadant, med huvudet neråt och trycker riktigt hårt upp mot höger. Kul att ha lite koll på vart fötter och rumpa är

Jag skulle helst vilja klara mig utan ryggbedövning, och bara ta lustgas, men å andra sidan tänker jag inte försöka vara någon superkvinna. Gör det ont som f-n så tar jag tacksamt emot epidural.....

• murgrönan

Vad kostar det Bianca? Tycker allt som har med graviditet att göra är så satans dyrt!Annars är vattengympa nog ett bra alternativ. Simma tycker jag är skönt.

• murgrönan

För dyrt tycker jag! jag köpte ett 12 ggr simkort för 350 kr, det känns bättre i plånboken.

• murgrönan

Hallå!
    Skönt med en ledig dag till innan en ny vecka startar. Vill bara vara hemma och boa, men se det går inte, måste till jobbet ett tag till. Min sista arbetsdag är den 9 el 10 februari(en fredag). Så en månad kvar. Det går säkert snabbt, men tankarna är någon annanstans av någon anlening

Igår var vi och handlade skötbord och skötväska och lite kläder, det är sååå roligt. Nu är alla stora inköp klara, återstår sådant som lakan till säng, lite mer kläder, nappar och flaskor och sånt. Vagnen är beställd men kommer inte förrän i början på februari.
    Har inte tvättat kläderna ännu, måste köpa ett passande tvättmedel.
    Hoppas ni har en mysig söndag!

• murgrönan

Håller tummarna för dig SaniXx. Hoppas bebben stannar där inne ett tag till.
    Jag går in i v 34 på söndag. Det är ju helt sanslöst, om ca 6 v är vi tre i familjen. Jag fattar ingeting. Jag mår bara bra, sover illa som flera av er andra, vaknar vid 2 på natten och sen är det kört. I morgon ska jag vara hemma så då kan jag slappa hela dagen.

En fråga, som kanske låter ganska dum, men jag har funderat, så här kommer den: min kompis som fick barn för ca 2 år sedan gav mig tipset att "rugga" mina bröstvårtor varje dag, för att förhindra att få sår vid amning. Hon hade gjort det 3 månader innan förlossning och hon fick inte ett sår. Någon som provat? Jag tycker det låter väldigt obeghagligt, så jag tror jag struntar i det. Men det är klart att det vore skönt att slippa såriga vårtor.....

Jag har slutat surfa på FL på jobbet. Sparar det till kvällarna istället, då har jag något att se fram emot. Min sambo tycker jag är småtråkig, men, men

• murgrönan

Oj, oj, nu är bb-snacket i gång på allvar. Ett tecken på att det börjar närma sig för några av oss. Läskigt, spännande, ångestladdad, kul,,,ja, en massa känslor kommmer upp på samma gång.
    BB- väskan har jag inte börjat fundera på ännu, men sambon tycker vi ska packa. Men det känns så slutgiltigt då, som om jag verkligen SKA föda barn.

Barnkläderna tänkte jag börja tvätta idag, har köpt ett tvättmedel som ska passa spädisar.

Drömde att jag födde ett litet barn i natt. Allt skedde hemma i sängen och sambon var den som förlöste och satte epidural! Gick hur bra som helst. En jättefin liten bebis var det. Men när vi skulle visa upp henne för släkten så var det inte en bebis längre, utan en docka....hmmmm. Lite rörigt uppe i huvudet just nu!

Vivs: då hade du också hört det med att härda bröstvårtorna. Jag tror jag struntar i det dock.
    Därimot har jag börjat med förberedelseolja för mellangården. Vem vet, om jag kan undvika att spricka så vore det ju skönt.

Ha en bra dag tjejer!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3