Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jaha, då sitter jag här då, damdidamdidam....F-n vad tråkigt rent ut sagt!! Varför ska det vara såååå svårt att sova!!?

ja,ja Lillen, dn lilla petimeter du har rätt. Då blir det barn på onsdag istället då?

Nej nu ska jag läggamig i soffan och titta på en videofilm. Flickan med pärlörhänget blir det nog.

Hoppas ni andra sover djupt!!

• murgrönan

Ja, jag är ff vaken. Är såååå uttråkad just nu. Ska in till grannen och fika vid 10 och sen måste jag försöka sova lite. Ska till BM i em och ska fråga henne lite kring igångsättning. Har inte gått över så många dagar ännu, men det är bra att veta vad som gäller.

Så jag hoppar lunchen idag och satsar på att sova ut, men ha det så bra alla....är också nyfiken på Swe ocj Lillen. Bebis?

• murgrönan

Cirpen.

Jag gillar Judith. Annars Jasmin, Joli(e), Jack, Joline....

• murgrönan

Åhh, vad spännande med fler somm har nått BF. Inte för att det har gjort varken till eller från för mig....BF + 3 idag, var hos BM igår och pratade lite om igångsättning. Vi har en ny tid hos henne på måndag och har hon inte kommit då så får vi tid för igångsättning. Men det är ju ett tag kvar och hon sa att hon inte trodde vi skulle ses på måndag och de har ju ett öga för sådant.

Har sovit hyfsat i natt trots allt. Har bestämt mig för att bli fri från näsdroppar tills lillan kommer. Arrrghh, vad jobbigt det är!! Har fått kortisonspray, men de brukar ta några dagar på sig att börja verka. men ska bli skönt att bli Nezerilfri!

Visst är det skönt att våren är på väg, tjejer! I lördags fick jag såna vårkänslor så jag bara dansade omkring i hela radhuset. Blev ruggigt sugen på ett glas vin till dansen....snart så

Grattis till Torris!!

• murgrönan

Lycka till Frill! Tänk att du kommer före mig till mål....
    Nu får det tusan starta någon gång det här börjar bli olidligt!!

Hur går det för er andra?? Några "tecken"??

• murgrönan

Men Lillen! Är vi samma person eller?? Samma BF och våra sambos fyller år den 11 mars
    Min fyller 30 på söndag så vi är båda övertygade om att hon slår till då vår lilla dotter....

Hon är välkommen när som, men det vore ju skoj om de kunde få ha varsin födelsedag, jämn och allt som den är....

Har nu sovit i tre timmar och är vid lite bättre mod, men bara lite. Usch, vilken tråkig dag. Måste peppa mig själv lite nu....

Fullt på bb...NEEEJ! Inte det också. Min bm sa att det var en lugn period, men hon har väl inte samma koll som en förlossningsläkare. Ville bara hålla mig lugn såklart!!

• murgrönan

Lillenlillen:
    Nej, själv har jag en Jonas, så där sprack de ju
    Han är mitt lilla lammkött, fyller själv hela 34 (hjälp) i år.

Jag har också kännt av värkar, men bara när jag sitter/ligger. Så fort jag, som du, reser mig upp och går så försvinner de....Inte så mycket sammandragningar dock...

Hoppas att det är på g för dig...eller du kniper till efter söndag?

• murgrönan

Swe: Håll ut, snart är det våran tur!! Har också en dålig dag! Kanske måste ta mig ut och köpaen tidning jag med för att pigga upp denna torsdag något.

Bra fråga om värkar och sammandragningar. Min tolkning av det är att sammandragningar är när magen/livmodern blir stenhård och det känns lite obegagligt. Värkar känns mer som mensvärk, långt ner i ryggslutet och fram ner mot ljumskarna. Men som sagt, det är min tolkning.....

• murgrönan

Nu har alla i min föräldrargrupp fått utom jag. Och jag hade inte det sista BF!

• murgrönan

Nej då! Det sätter förmodligen i gång på en gång för dig istället. Det är ju bara skönt. Lite meningslöst att ha förvärkar, när det sedan inte händer något. Man får liksom upp hoppet och sen blir det inget.....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3