Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Iiiii, Hellur, säg inte så, jag blir så nervös "svettas". Men visst, det är beräknat till denna vecka. Var hos BM i dag och allt var bara bra. Hon bokade in en tid nästa v igen och hon trodde att vi skulle hinna träffas igen. Vi får väl se!!

Förstår att du inte kunde låta bli att handla kläder, det är ju så skoj!

• murgrönan

Swe: Här har inget hänt ännu...är förberedd på att gå över tiden. Gissar på att hon kommer ut kring den 9:e mars. I helgen trodde jag dock att det var på g, med mycket värkar,men de släppte. Hur känns det för dig?

Idag fick jag ytterligare ett becis på min förvirring, råkade snatta två citroner från Coop "skäms". Skulle bara in och handla just två citroner, men blev distraherad vid godiset, och när jag kom till kassan betalade jag bara för chokladen och hade helt glömt att jag hade två citroner i handen. De i kassan sa inget heller Kände mig lite dum när jag kom ut därifrån, men kunde inte med att gå tillbaka heller....

Jag hade inte tänkt skriva något förlossningsbrev, men nu när jag läst Cirpens förlossningsberättelse så börjar jag tänka om. Någon annan som inte skrivit något?

• murgrönan

Zul: Gulle dig som tänker på oss!! Jag måste gå in på FL minst 3 ggr om dagen (morgon, lunch, kväll) för att se om det hänt någon nytt. Det är riktigt spännande nu i marstråden....

Stieg L:s böcker är underbara, bra köp!

I morgon ska jag vara barnvakt åt en 2.5 åring i ca 5 timmar. Det är min bästa kompis lilla tös. Är lite nervös för hur jag ska orka, det är ju en ganska aktiv ålder. Ska hämta henne på dagis, det ska bli spännande. Hoppas hon inte vägrar följa med mig eller något annat.

Annars inga känningar här, en lugn dag har det varit.

• murgrönan

Lycka till Torris! Ja, det har nog startat nu för dig.

• murgrönan

Jag har också sovit urdåligt Swenglish! Gick upp vid tre och har följt olika lokala nyhetssändningar från hela landet
    BF i morgon, hmmm. Känner inte av så mycket men lillan i magen är helvild, får för mig att hon försöker spräcka hinnorna så att vattnet ska gå. Jag hejar på henne för fullt. Det är nog tråååångt därinne.

Är så trött nu, ska försöka sova lite nu. Först ska jag ta lite Nasin, som jag också är totalt beroende av!! Grrrr, jobbigt att inte kunna andas.

• murgrönan

Hallå! Nää, Lillenlillen, tyvärr ligger jag inte och föder
    BF idag och inatt har jag faktiskt haft en del förvärkar så jag var riktigt glad, och tänkte vilken snäll bebis jag har som vill komma på BF. Men nu är värkarna som bortblåsta

Angående vuxensaker som helst ska göras innan bebban kommer så har sambon och jag varit till tippen i flera omgångar och tömt en massa skit från förrådet. Riktigt tråkigt, men skönt att ha gjort. Sen bar det av till återvinningsstationen med ett lass och sen storhandlade vi. Funderar på att åka och tvätta bilen också...Kan det bli mer vuxet??!

Ikväll ska vi på middag hos min sambos kompis och flickvän. De har två små barn,den yngsta är 2 månader. Vi ringde och frågade om vilken tid vi ska vara där, och fick svaret 16:30!!! Hi,hi, livet blir annorlunda med barn, jag har nog aldrig varit bjuden på middag en lör 16:30. Vi lär vara hemma igen INNAN Andra chansen börjar. Men ganska skönt ändå. Känner mig väldigt trött i kroppen nu.

• murgrönan

Åhhh, lyllos majlinsa! Då fick vi vår bebis idag då! ja, för inte är det min tur, det känner jag
    Måste åka in till stan idag och handla sportdryck, lavemang och en nättopp på apoteket. Jag köpte en i medium i förra veckan,men den kändes alldeles för trång så det blir en large också.

Börjar kännas lite pirrigt att sätta sig på pendeln och skumpa men jag blir alldeles för uttråkad annars, orkar inte vara hemma hela dagen.

Annars mår jag bra. Är lite smått illamående sedan ett par dagar och är lite konstig i magen. Ett tecken på att det är på G !!!!!??

Hur mår ni andra??

• murgrönan

Vad har ni sagt för tid i morgon? Jag kommer om jag orkar, var inne i stan och gjorde de allra sista inköpen och var helt färdig efteråt, så jag måste känna efter på fm. Hoppas såklart att jag inte är hemma av helt andra skäl, men sån tur har jag väl inte. Fast det är 40 + 3 för mig i morgon så om Lillens statestik stämmer så kanske.....

Swe: Jag vill oxå köpa kläder till MIG. Men först vill jag komma ner i matchvikt så det blir väl till hösten någon gång

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3