• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jag hittade hit
    Sole - jag har mått illa vid ett par tillfällen den sista tiden. Har en hel del halsbränna också, kanske hänger ihop...jag vet inte. Det blir som en värkande klump i bröstet... Svårt att sova på nätterna med halsbrännan, äter Novalucol men det hjälper bara en kort stund. Sedan får jag ägna en timme på natten åt att bara sitta upprätt för det är det enda som hjälper!

Men i övrigt mår jag oförskämt bra så jag ska inte klaga! Är tacksam att jag inte har bäckenproblem, för än kan jag jobba och pyssla med mina opererade patienter! Men, skönt ska det bli att sluta med det också...he he..

Swenglish - ha en härlig jul i England!

• Vivs

Grattis, Sannixx! Inte så lång jobbtid kvar... Själv jobbar jag tom 5e januari, ska bli så skönt att pyssla om sig själv i ett par månader innan bebis ska komma

• Vivs

God fortsättning till er alla! Här är en till som har ätit en massa julmat.. skyller på lilltjejen i magen som är så hungrig hela tiden

• Vivs

Hej på er!
    Idag har jag varit på ett extra-besök hos BM. Har fått en massa jobbiga sammandragningar de senaste dagarna. Det är ju normalt att ha lite men jag får det även i viloläge nu.. inget vidare. Allt var bra med bebben i vilket fall och BM trodde inte den var på väg ut idag... Däremot tyckte hon jag skulle sjukskriva mig min sista jobbvecka. Men, nu sitter jag här på jobbet ändå, hopplös som man är. Fast jag har förberett min chef på att om sammandragningarna fortsätter i natt så sjukskriver jag mig. Känner nu att det nog är en bra idé för sammandragningarna kommer ofta. Det känns konstigt att sjukskriva sig när man för övrigt mår bra men jag måste ju tänka på lillan!

Bianca - skönt att din pappa mår bättre nu! Nästa år får du se till att han inte julstressar

Ha det bra allihop!

• Vivs

Hej!
    Var på Barnens hus idag och funderade på vad man ska ha i barnvagnen när bebis är nyfödd i mars... Ska man ha täcke?Kudde? Åkpåse? Tittade på åkpåsar men de är ju så stora! Bebisen drunknar väl i den..kändes mer som de var för sittdelen till vagnen. Vad har bebisen på sig i vagnen? Overall eller?
    Har inte en aning vad jag ska köpa! Någon som kan ge mig bra tips? Jag köpte iallafall en rosa fleecefilt för den var sååå söt!

Efter mycket tvivel så sjukskrev jag mig den sista veckan nu... tror det är bra att vila när man har mycket sammandragningar. Det tog emot men när jag jobbade i natt var magen som en sten hela tiden!

Majlinsa - härligt att höra hjärtljuden med stetoskop! Jag har försökt massa gånger men lyckas inte hitta...

• Vivs

Pippil8 - du kommer garanterat att känna när du får sammandragningar! Det blir stenhårt i magen. Om man ligger på hårt underlag kan man se tydligt - det blir som en stooor hård knöl på magen och släpper oftast när man böjer benen.

Ja, rätt beslut att sjuka sig...har börjat må illa nu igen och känner av fogarna..allt underbart på en gång Men, men, bara lite drygt två månader kvar!!

Svårt det där med vad man ska ha i barnvagnen..tror jag ska fråga på Babyland om jag åker dit idag! De kanske har några tips!

Bianca - vad mysigt att höra hjärtljuden genom magen! Min käre man har tyvärr ont om tålamod!

• Vivs

GOTT NYTT ÅR till er alla!!! Det kommer nog kännas nära till förlossningen nu när det slår om till 2007! Underbart

• Vivs

Jag har funderat på det där med bärsele och sjal. Är nog mest inne på att köpa Babybjörns sele "air" eller vad den heter. Den verkar bra till sommaren tycker jag och så gillar jag den där ljusgrå färgen. Men jag har hört att vissa bebbar inte gillar att hänga i selar så jag tänkte vänta med att köpa en tills lillan är här och testa den på henne i affären innan jag köper!

Fika i januari passar mig bra! Jag kan nog de flesta dagarna utom onsdag kvällar.. Jobbar ju inte längre så när som helst på dygnet går bra!

• Vivs

Min buse sparkar heeeela tiden! Mysigt för det mesta men lite obehagligt när hon trycker upp en fot eller nåt på mitt högra revben! Småsaker man får stå ut med..
    Halsbränna, javisst har jag det...känns som jag har de flesta gravidsymptomen numera! Sover med tre kuddar under huvudet, trist bara att man får nackspärr i stället Har dock upptäckt att ett glas mjölk är bra mot halsbränna!
    Inga bristningar än och hoppas de inte vill komma till mig. Tyvärr har jag hört att de även kan komma efter förlossningen, hu!

Lägger in mig på fika-listan!

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar

(tar med listan neråt så den inte försvinner)

Välkommen in i tråden, Karin99!

• Vivs

Ha ha ha.. cirpen, har du redan packat väskan! Du är verkligen ute i god tid

Apropå att köpa grejer så funderar jag fortfarande på vilket skötbord man ska välja. Har ingen plats i lägenheten (bor i en 2a) så valet står mellan sånt man har på badkar och sånt som går att fälla ihop när gäster kommer på besök... Någon annan med lite plats som köpt någon smart?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3