• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Frill - har också testat TENS på max, det var en riktigt kul upplevelse...men jag vill nog inte göra om det

Sole - jag måste erkänna att jag också har varit på IKEAs delicatobollar

• Vivs

Ginger - länken till de där söta filmerna har jag letat efter!!! En på mitt jobb visade mig så söta katter förut så skulle jag visa killen här hemma men hade glömt länken! Tack

• Vivs

Har ändrat mig angående förlossningsbeställningen till helgen... jag har ont i halsen och börjar nog bli lite förkyld så jag kanske beställer till nästa helg i stället Typiskt!!
    Någon som vet om förkylningen kan smitta barnet efter förlossningen eller kanske om barnet får mina antikroppar genom bröstmjölken?

Sole, ja, du är lite vimsig Visst e bluebox en rolig sida! Jag gillar den och inreda.com också, de har liknande grejer!

• Vivs

Medusa - vet inte exakt vad som gäller på förlossningar och BB men på övriga vårdavdelningar har man intagningsstopp när det finns kräksjuka, alltså inga patienter får tas in förrän de sjuka varit friskförklarade ett visst antal dagar.. man kanske skickar till ett annat sjukhus i första hand..

Är inte så orolig för förkylning heller men jag vill inte ha feber när jag ska föda, det verkar jobbigt Har sovit en stund till nu men känner mig fortfarande lite tjock i halsen..får se om det bryter ut! I övrigt har jag varit frisk som en nötkärna genom hela grav! Har aldrig varit så frisk som nu.. så det är ju typiskt att det kommer precis innan man ska föda!! Irriterande...

Lillen - trist med din BM! Min reser bort nu så jag får också en ny..

• Vivs

Förresten, jag tror ni missuppfattade min fråga lite.. kanske skrev lite konstigt så tidigt på morgonen...
    Jag funderade på om bebisen kan bli smittad av min förkylning EFTER förlossningen, om den ligger hos mig och jag pussar på den eller får den en del av mitt immunförsvar genom ammningen?

• Vivs

Åååå, grattis, Cirpen!! Vad härligt när det börjar komma lite bebbar i tråden!

En kompis kompis fick också bebis igår, hon var planerad den 19e mars... vattnet gick när hon och killen var på myshotell i katrineholm och firade 10-årsdag! Hon hade kört bilen dit och han hade inget körkort så de åkte tåg till flemingsberg och promenerade till Huddinge
    Sen glömde BM sätta på lustgasen så hon födde helt utan bedövning.. hon hann inte få något annat och hon kunde inte fatta varför inte lustgasen fungerade!! Hemskt ont hade det tydligen gjort... hu!!

Swe - sätt igång med färdknäppen nu!! Jag har en sån DVD med hårddisk, mycket bra och användbar! Tyvärr har min kille fyllt den med motorcykelgrejer...suck

• Vivs

Sole - det låter ju riktigt bra med mediacenter, jag hade inte hört talas om det förut...
    Dåligt av folk att inte fatta onda ögat!! Ska ta mig in till stan och äta italienskt ikväll..hoppas någon erbjuder plats då!

• Vivs

God lördagsmorgon!
    Igår var vi och åt på Da papa sisto i gamla stan, trevligt och gott! Jag kände mig dock som en tjock gris med för små kläder bland alla smala och finklädda Inte alls kul! Längtar efter att kunna använda vanliga kläder igen...ska bli sååå roligt att köpa sommarkläder och strosa runt med bebis i flipflopar!

Bra idé, Lillen, att sy egna amningskläder! Om jag hade symaskin skulle jag genast ta efter ditt tips.. men, får leta dyra tråkkläder i stället.. ang amningsbh så är det ju så svårt! Jag har också köpt en på Lindex och det får räcka tills jag vet storlek.

Ska ta en tur ut och handla mat för ett tag framöver och trängas en stund på IKEA. (Sole - dags att fylla på Delicato-förrådet
    )

• Vivs

Lägger in mig också på lunchlistan på onsdag... jag vill så gärna följa med men får se om jag orkar ta mig dit, har en fruktansvärd foglossning idag efter att ha gått alldeles för mycket ute i snön.
    Skulle lägga mig på eftermiddagen och vila på sängen men kom inte upp igen!! Min kille fick komma och lyfta mina ben som hade fastnat i ett visst läge.. sjukt..

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill
    Vivs

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3