• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

God morgon!

Swenglish - har samma ont när jag står på ett ben... Jag tänkte också på hur folk har det som inte kan röra sig ordentligt..och att man antagligen kommer ha det så här när man är gammal.. det blir ju härligt...!

Tyvärr ska jag också till BM i morgon.. men ni lär ju få det underbart skönt i badet!

Angående resor till och från förlossningen så kostar det 140kr (sjukresa). Man betalar som vanligt i taxin och sparar kvittot, sen på BB fyller personalen i ett papper. Man skickar in det och bifogar ett moderskapsintyg som man får på förlossningen. Men, de ersätter alltså bara det som överstiger 140kr.
    Ersättningen gäller nog bara när man åker in och ska föda, alltså inte om man blir hemskickad igen. Om man måste föda utanför länet (vilket jag hoppas vi slipper!) så ordnar den egna förlossningen resan..
    Vi ska ta bilen in, min kille måste nog åka hem och mata kissarna om vi blir kvar länge på BB...

• Vivs

Vad roliga drömmar ni har! Jag har bara mardrömmar... att jag blir knivhuggen i magen och sånt trevligt... måste sluta kolla på CSI tror jag!

Har börjat svettas som tusan på nätterna också.. det har nog inte bara med drömmarna att göra tror jag. Vaknar ofta och är helt blöt av svett! Har blivit varmare i övrigt också märker jag, brukar vanligtvis frysa mig igenom hela vintern!

Jag har bakat två olika sorters bröd jag med Ska göra ett par pajer att frysa in som mat..lätt att värma! Annars låter det bra som de gör i USA

Om det är ärftligt när man föder barn så borde jag få närsomhelst! Min mamma födde första barnet 6v tidigt..andra 3v tidigt och mig 1v innan beräknad snittid, alltså ca 2v innan BF. Min kille är född 1v tidigt.. hoppas hoppas!!!

Sole - om du inte har alltför onda värkar kanske det är bra att gå de där 500m till sjukhuset, de säger ju att man ska vara uppe och gå in i det sista

• Vivs

Cirpen - det var ju jättefina bilder!!
    Sole - hoppas det fixar sig med magmåttet... vikten är väl ingen fara om den stannar av nu mot slutet.. jag går lite upp och ner hela tiden Lycka till!

• Vivs

Från inskrivningen har jag gått upp 11kg ungefär.. från innan graviditeten 12kg ca.

• Vivs

Det låter ju jättebra, Swenglish! Kanske tittar den ut snart då... bara inte vattnet går i morgon när ni ska bada, som någon skrev

Ska kolla programmet ikväll...

Ha det underbart i badet i morgon!!

• Vivs

Hej hej! Har också varit hos BM idag.
    Mitt Hb hade gått upp till 122 från 115 ungefär..och då har jag inte ätit en endaste järntablett på sista tiden..märkligt, men skönt!
    Mitt SF-mått är 34, vikt +11kg, glucos 6.6, BT 120/60 och hjärtljuden 148 som vanligt Allt väl med andra ord...
    Bebis är inte fixerad men ruckbart huvud..aj, vad det gjorde ont när BM ruckade på det! Hon sa att ilningarna och stickningarna och obehaget i underlivet som jag känner är för att bebis är tyngre nu och trycker mer nedåt, då kommer hon åt nerver så det gör ont! Som man trodde då...

Jag är avundsjuk på alla som har fixerade bebisar! Jag vill att min också ska vara det...fast, som du säger Sole, så är det ingen garanti för något. En av mina kompisar har fött två barn som ingen har fixerats förrän på förlossningen!

Hoppas ni hade det riktigt skönt i badet! Själv kan jag knappt gå nu när jag varit hos BM och sedan tagit en tur till Åhlens.. (ont i fogarna..) börjar bli sjukt trött på att vara så orörlig!

Apropå alla hjärtans i morgon så ska vi nog inte göra något speciellt, har köpt ett par manschettknappar till min älskling som han tjatat om i flera månader nu!

• Vivs

Hej och glad alla hjärtans dag? Eller vad man säger...
    Jag har också känt de där andningsrörelserna, Swenglish! Lite coolt..

• Vivs

God morgon!
    V38 nu...yippie!! Ränkar ner...
    Swenglish - då måste du vara i v39! Helt sjukt ju!

Tänkte bara lägga in mig på måndagslistan... och hoppas jag inte har så ont i fogarna så jag kan ta mig dit!

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

(Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    (Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch

• Vivs

Linserna är lite suddiga så här tidigt på morgonen... räknar ner ska det vara, inget annat...

• Vivs

Lillen- jag känner likadant till och från... nästan alltid på kvällarna! Igår kände jag jääättemycket, mer än tidigare! Som mensvärk, stickningar och ilningar i nedre delen av magen och ryggen och det kom liksom i omgångar.. tror det är förvärkar! I natt vaknade jag flera gånger och kände likadant men idag känns det bättre igen.. märkligt! Och jag har ju ändå inte simmat något..

Swe - på måndag kan du ju inte föda, då ska vi äta lunch Du får boka tisdag i stället... själv tänkte jag också boka tid för nästa vecka, tycker det är dags då
    Låter underbart med massage! Vi fick öva lite massage på föräldrautbildningen..så nu får min käre sambo träna flitigt här hemma

Ginger - hoppas du kan följa med på måndag! Du måste ju varva ner sista veckan på jobbet

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3