Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Lillenlillen- det låter bra!

FRUKOSTBADARE- ska vi ses i entren (där man betalar) klockan 9?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca

Vivs, tack för taxi-svar! Då får man hoppas att man inte behöver åka fram och tillbaka och bli ruinerad! fast man bryr sig nog inte då när det gäller om så världsliga ting som pengar!

Murgrönan- få se om jag orkar ta mig för att laga nåt praktiskt! Måste frosta av frysen också... Tråkigt men nödvändigt!

• Swenglish

Frill- drömmer också bebisdrömmar! Drömde inatt att jag var på ultraljud och BM sa att det var en pojke!

Har börjat fundera mycket på hur det kommer att sätta igång - vattnet går, jag får värkar? NÄR åker man in egentligen! Vill INTE föda på hallgolvet men samtidigt INTE vara på sjukhuset i evigheter. Min mamma hade mycket snabba förlossningar, hur mycket går det i arv egentligen?

Sole- det var intressant att det går i arv från barnets pappas sida också, måste intervjua svärmor! Jag kom tre veckor tidigt, min bror 2 veckor sent och min lillasyster blev igångsatt en vecka efter. Känns konstigt att jag redan gått om mig själv så att säga!

• Swenglish

Vivs- jag har också varit väldigt varm av mig! Annars brujar jag ha isbitar till fötter och behöva tusen tröjor och jackor, men nu har jag inga problem att gå med jackan uppknäppt (för att magen inte får plats) när det är 10 minusgrader ute!
    Tror förresten jag röstar på dig som nästa föderska-med de oddsen!!

Sole- åh vilken härlig dröm!!!

Tror att Björklöv och J79 också ville bada imorgon? Har jag glömt nån?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    björklöv?
    J79?

• Swenglish

Frill- jo, jag vet, vi bor i en tvåa och tänkte att vi klarar oss här lääänge till, en bebis tar ju inte så mycket plats, jo men visst!

• Swenglish

Hos BM idag, fixerad bebis som ligger lååångt ner! "Vi får se hur länge den här stannar där inne" sa BM, kanske kommer den snart!

lillenlillen- oj, det var itne mycket du hade gått upp! Själv hamnar jag nog på +17 kg nånting, har inte vägt mig på två veckor nu. de har inte varit så noga med det på mitt MVC och vi har ingen våg hemma.

Tack Medusa, ska ringa och boka bord till nästa helg, måste passa på nu!

Cirpen- fina bilder!

Jag tänkte nog att vi skulle ses där nere där man betalar, så behöver vi inte vänta så länge medans alla betalar? är det ok med alla?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    J79
    Björklöv

det kommer en dokumentär på fyran ikväll "för födseln" som handlar om livet i magen, tror den har gått förut, men kanske nån som missade den då? Klockan 8 tror jag det är.

• Swenglish

Bianca- jag känner rätt mycket neråt också, händerna är ju där och krafsar, plus att hela barnet ligger dubbelvikt så fötterna hamnar väl nästan därnere också.

• Swenglish

Åh vad skönt det var! Käka supergod frukost, basta och simma i fyra timmar! Fast så mycket simning blev det inte för min del, fy vad ont det gjorde med grodsim, fick simma nåt slags halv-hundsim!

hoppas inte din statistik stämmer, Sole, vill inte föda om fyra veckor, utan helst om två!

tror inte vi heller gör något speciellt imorgon, vi brukar inte det, men däremot ska vi passa på att gå ut och äta nån dag snart samt brunch i helgen.

murgrönan- hoppas du får sova inatt!

vad bra att det var bra ni som haft BM-besök nyligen!

Bianca- ja, jag ser att du jobbar hårt idag! (gröna FL-lampan lyser )

• Swenglish

Ja, det kändes mycket märkligt när man kom upp ur vattnet, från att ha varit viktlös till sannerligen mycket "viktfull"!

Absolut snart igen! Är det inte rätt många som slutar jobba den här veckan så kan man ses på lunch nästa vecka? Vill gärna hinna med en sväng till iallfall! Fast vem vet, kanske hinner jag gå till 13 mars? (dagen den absolut senast kommer ut!)

verkar vara många i tråden som hänger på FL så här under eftermiddagen!

kul att din BM var med i radio Sole, hörde dock inte på det programmet!

Lycka till med uppsatserna Bianca!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3