Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Cirpen- faktiskt så trodde jag att också att det skulle vara ett himla klappande på magen, men det har inte varit så! Idag på badet var det en tant som utbrast "åh vilka fina magar" och sa vad mycket fint vi hade att vänta oss, och hon blev alldeles tårögd! Det var roligt att höra!

Björklöv o J79: har också sovit en timme nu på eftermiddagen...skönt!

Det ser ut som om måndag kunde funka för många (men inte för J79) med lunch? Eller är det fler som hellre skulle vilja träffas på kvällen?

• Swenglish

Cirpen- var det förresten en fleecefilt du köpte och tänkte klippa sönder? Det har jag gjort och jag tror inte man måste fålla den!

• Swenglish

Cirpen- aha! 15 spänn! det var inte dåligt! Jag tyckte min var billig som kostade 30! Och det är alltid kul att dra fram symaskinen ändå, kanske passar du på och syr babylakan? Blir hur fint som helst och mycket lätt!

• Swenglish

Ikväll framför tvn i soffan kände vi tydligt hur bebisen "andades" i magen, hur gulligt som helst!

Vi får väl börja en liten lista för lunch eller middag måndag kväll, för att se vilket som passar bäst för de flesta?

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag

• Swenglish

Hellur- ja, det var coolt! Först trodde jag inte att det var möjligt, men så googlade jag lite och fick reda på att de tränar sig att andas och drar in fostervatten i lungorna! Kändes som att ha en liten kattunge i magen! Vem vet, kanske är det en kattunge vi ska ha ändå???

• Swenglish

Sole- den låg och tryckte med ryggen eller nåt utåt och jag lade handen på och kände hur det höjdes och sänktes i rätt snabb takt. Det kändes verkligen som att någon låg och andades där inne, nån annan beskrivning kan jag inte komma på. Det kändes inte som hicka.

• Swenglish

Zul, jag har också funderat på det erbjudandet, men blev plötsligt vidskeplig... Tänkte köpa det senaste numret och packa ner i BB-väskan. Skulle också fått en väska hos BM men den var slut! kanske hinner jag få den, har ett till besök inbokat några dagar före BF-datumet, men min BM kramade mig så att jag trodde att hon trodde att vi inte skulle ses igen!

• Swenglish

Zul- jag har varit tvärtom, inte alls vidskeplig men så fick jag nåt konstigt ryck när jag såg den där prenumerationen! Annars håller jag helt med, jag tror inte man mår sämre om det värsta skulle hända om man har en vagn, vi föräldrar-tidning eller små mini-kläder hemma!

• Swenglish

Sole- det var nån lapp som kom i en gravidtidning tror jag? Fyra nummer eller nåt sånt för typ 50 spänn.

Björklöv- ja just det påsklilja var det ja, passar ju bra när du föder nära inpå påsken!

• Swenglish

Sole- gå in på pressbyrån och sno en lapp från nån gravtidning! *uppmanar till brott*

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3