Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

God morgon! Har sovit ok, fast vaknar varje gång jag ska vända mig pga foglossningen, blä! Försöker städa lite här hemma (men struntar i att lyfta soffor idag ) men har inte riktigt lust och energi, allt tar så låååång tid när man är smidig som ett kylskåp! Nej, usch, nu ska jag sluta klaga, snart kommer en beeeeeebis!

hoppas ni alla sovit gott!

Lycka till på UL idag Lillenlillen! Håller med om att känslan av att vilja få det gjort! Känns så konstigt att gå och vänta på, oroa sig över och längta efter något som man inte har den blekaste aning om hur det kommer börja, arta sig eller sluta!

• Swenglish

Åh, fler har vaknat! *uttråkad* Så frustrerande att allt jag vill göra gör ont! Klaga, klaga, klaga!

Bianca, jo, jag vet det är blandade känslor när man helst vill att den ska komma, samtidigt som man vill ha den här så vill man ha tid att fixa och dona. Det är kanske bara att acceptera att helt totalt förberedd och "färdig" blir man aldrig! Vill också köpa ny soffa, trött på vår uuuurgamla och inte särskilt snygga soffa. Vad köpte ni för någon?

• Swenglish

Vivs- jag tror att du kommer föda snart! *ser in i min spåkula* ja just det, vecka 40 idag!!!!!

Sole- det låter ju bra med möhippan! Du är så välkommen på brunch på Sös på söndag!

• Swenglish

Vivs- jo så tror jag att det blir för mig också! har dessutom hängt upp mig på att min BM sa att "vi får se hur länge den här vill stanna inne" när huvudet var fixerat och långt nere sist, plus att det inte lät på henne som vi skulle ses något mer... Bombsäker på att jag får träffa henne på fredag igen, sista besöket...

• Swenglish

Bianca- soffan var jättefin, det är något sådant som vi letat efter också! Kanske får vi gå och kolla på soffor i helgen!

• Swenglish

Åh nu såg jag att det finns en folkhemmet-butik i Sickla, tänkte ta en tur dit efter lunch och spana på grejer till lägeneheten!

• Swenglish

Lillenlillen- åh vad kul det låter med gör om mig på Elle, kan de inte ta det innan ditt UL? Du får lova att rapportera här när du kommit hem- om du inte ligger och föder, då slipper du!

• Swenglish

nej men usch vad ni pratar choklad, måste ju genast gå och inhandla en marabou dajm!

Ginger- det lät ju inte bra, men bra att de håller koll på dig! Kanske behöver du en tröst-semla idag!

• Swenglish

Ginger- ja, det är nog bäst: semla, choklad och kanske en glassig tidning? (tycker jag alltid känns lyxigt när jag behöver tröstas)

• Swenglish

Sole:

Hos oss blir det nog mer såhär:

Swenglish, när din man kommer hem, gör såhär:

1. Låt lägenheten vara lika dammig som när han gick hemifrån.
    2. Låt matkassarna stå oupplockade.
    3. Låt middagen vara oplanerad och synnerligen olagad.
    4. Ligg på soffan och invänta en kopp te (och choklad alt. semla)
    5. Be om fler och fler kuddar att stötta mage, rygg, ben med under kvällens lopp.

Lillenlillen: GRATTIS till UL, lät ju jättebra! Skönt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3