Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

just det- det verakr inte vara några problem att klämma in fler på Örtagården pm det skulle vara så, de var rätt flexibla vad gäller antalet.

• Swenglish

och jag igen...

"Skönt" att det finns andra som också blivit lätt inkontinenta, trodde att det bara var jag!

• Swenglish

Hellur- du behöver nog inte oroa dig, risken är så liten och dessutom är du såpass långt gången! Jag har ätit parmaskinka.

Björklöv- det vore jättesnällt om du kunde ta med den på måndag! Tack!

• Swenglish

Nej! Jag gick precis in till Bassekatt och det verkar som om hon fött en, Emil, och förlorat en, Linus! Vet inte vilken tråd hon hänger i annars så jag vet inte vad som hänt riktigt! Sorgligt!

• Swenglish

Oj Lillen, hoppas det går bra i veckan! Men bra att de håller koll på dig och bebisen!

Jag har gjort det igen, gått in och läst en heeeemsk förlossningsberättelse (tog typ 60 timmar, sugklocka, klipp osv...) Jag hade lovat mig själv att bara läsa positiva berättelser, min förlossning ska bli LUGN och LÄTT!!!

Annars varit och ätit gott ikväll, ska faktiskt jobba lite imorgon (ett projektuppdrag som jag gör hemifrån, tråkigt monotont arbete men bra betalt, kan behövas ) och sen blir det väl att städa lite här, inbillar mig att bebisen kommer inom de närmaste dagarna... En skön helg tillönskas alla!

• Swenglish

Massor med kramar från mig också! Vilka blandade känslor ni måste ha, går inte att föreställa sig. Ta hand om er och hoppas ni blir väl omhändertagna på Sös! Kram och grattis än en gång till lille Emil! (Och vilka fina namn ni valde!)

• Swenglish

Tack för tipsen Lillenlillen!

Ska bli kul att ses imorgon! Jag möter er på Örtagården, vet inte riktigt än vilket håll jag kommer ifrån! Ses då!

• Swenglish

Godmorgon!

Frill- känner igen känslan av välbefinnande som infinner sog när saker börjar komma på plats! Vi håller på med ommöbleringar osv och vardagsrummet ser ut som en krigszon- jättelugnande såhär en vecka före BF...

Bebisen hade några lugna dagar förra veckan, men nu är det hela havet stormar därinne och jag har rätt mycket sammandragningar. Igår kväll fick jag en liten "jag är inte redo att bli mamma"-attack, men som vanligt så är det ok igen nästa dag och jag längtar!

Är det någon som vet när pappan kan börja ta ut pappadagarna? Är det först sedan barnet kommit eller när värkarna satt igång (kan ju ta några dagar tills den är ute). Om det är en punktlig bebis så kommer den nästa vecka när det är sportlov och pappan är ledig

• Swenglish

Sannixx- välkomna hem! Måste vara skönt att äntligen vara hemma, fast nervöst också att vara "ensamma"! utanför sjukhusets trygga väggar!

Vivs- jo, det måste väl vara så med pappadagarna. Jag tänkte på att om tex vattnet går och man åker in och blir kvar men det dröjer en dag eller så, vad gör pappan då? Åker och jobbar? ja ja, det löser sig säkert!

ja, ska nog också klä på mig och åka iväg nu!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3