• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sole - om det var en eller två veckor sedan så tror jag inte det var vatten.. värkarna skulle nog satt igång nu. Ang vattenavgång och inf.risk så åker man väl bara in för att kolla att man inte har inf.tecken när vattnet gått (typ att bebis bajsat i vattnet)? Om värkarna inte satt igång åker man ju ofta hem och väntar ut dem. Jag tror som Swenglish BM att vatten sipprar lite då och då om det väl börjat, som Cirpens verkar ha gjort!
    Nog ingen fara alls skulle jag tro men ring och hör med förlossningen om du känner dig osäker Spännande är det i vilket fall när det händer lite grejer i tråden

• Vivs

Torris - vad spännande!!! Låter ju verkligen som nåt är på gång!!
    Själv har jag just varit hos min BM. Hon trodde inte det skulle bli någon 4kg-bebis, skönt! Hon tippade på ca 3,5kg vilket verkar rätt lagom för att komma ut ur lilla mig

SF-måttet var 34-35, ngt större än förra gången, då var det 34. Allt annat bra men hon kunde fortfarande rucka lite på bebishuvudet.. fast det spelar tydligen inte någon roll sa hon, alla fixerar sig inte innan.

Igår hade jag massa förvärkar igen och trodde att kanske något skulle hända, men nej, nej, de klingade av framåt natten.. suck! Känner lite nu men inte så mycket som jag vill. Konstigt att man nästan längtar efter att få känna smärtan

Trist att börja gå på övertid nu, Swenglish! Men, inte långt kvar iaf!!

Ha det jättetrevligt på lunchen, själv bakar jag cheesecake! Mmm..

• Vivs

Ja, detsamma, Ginger
    Härligt med tvättmaskin hemma nu.. hur gick det med videokamera? Fattas en bebis här med.. på rätt sida om magen alltså

• Vivs

Oj, Torris! Läskigt med så högt tryck! Ta med dig väskan, man vet ju aldrig vad som kommer hända! Kanske du kommer hem med en liten bebbe snart! Hoppas det går bra på SÖS, hör av dig om du kommer hem igen så vi vet vad som händer

• Vivs

Sole - bra idé du fick där! Då har du faktiskt en riktigt bra ursäkt att inte gå dit och skriva Händer det nåt mer på slemfronten?

Emma - kul med nytt UL! Jag vill också se min bebis!!

• Vivs

Torris: Ja, visst är det dötrist att vänta... men skönt att det inte var någon förgiftning på gång!! Vila mycket, stressa inte och ät inget salt nu!

• Vivs

Swenglish - får du inte någon tid för UL snart? Om jag går över bokar de in en tid inom en vecka för att kolla moderkakan och fostervattnet och storleken på bebis...

Hellur - tycker som de andra att du ska strunta i vad de säger på jobbet, gå på din mammaledighet med gott samvete! Aldrig någonsin någon som kommer tacka dig för att du jobbar och sliter in i det sista innan förlossningen! Ang att det spritter i benen så har jag haft så sen jag vart gravid, restless legs... inget vidare alls, som att det kliar och rycker inuti benen, längtar tills det försvinner!!

Nu går jag in i v40!! Tänkte ta några vändor i trapphuset för nu jäklar ska jag försöka få igång det här
    I morgon är den BF-dagen jag fick från början, beräknat på sista mensen. Tycker det är dags för bebis att komma då!

• Vivs

Swenglish - ja, det är väl olika som med allt annat! Min BM sa UL inom en vecka och sen diskussion för igångsättning i v 41+5, sen sätter de igång en senast 42+0! Jag förstår din oro även om det nog sällan är fel på moderkakan..
    Du får testa gå i trappor, det ska jag göra nu

• Vivs

Putsa fönster kanske man ska göra då, Soffy?
    Har i alla fall gått lite trappor nu men kommer väl bara straffas med jobbig foglossning... har passat på att klämma i mig en semla också, har läst att man ska ladda med många kalorier före förlossningen

• Vivs

He he.. jag kollade oxå antikrundan Visst var han skum han som berättade om drakljusstakarna! Lite psycho-varning på honom...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3