Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Och grattis på BF-dagen, Lillenlillen och Murgrönan!

• Swenglish

Godmorgon!

Zul- hoppas du kunde sova sen!

Somnade på soffan framför TVn men vaknade för att se på månförmörkelsen-coolt! Ingen bebis här än tyvärr... Vi skulle hälsat på en en-veckas bebis idag, men mamman har fått mjölkstockning med feber, usch!

Nu är det dags för pannkakor till frukost-mums!

• Swenglish

Mmmmmm...särskilt när nån annan steker dem och ropar när det är klart! Å så citron och socker eller blåbärssylt och creme fraiche till...

• Swenglish

lillen- skönt att det löste sig! kanske dags att öppna upp gula änkan idag-har hört att champagne kan sätta igång det? Apropå nojja att det ska sätta igång varsomheltst tog vi faktiskt med oss journalen när vi åkte till taxinge slott igår-och jag var helt förberedd på att föda i Södertälje om det skulle bhövas!

Bianca- ja men jag med! Tänkte att fullmånen kanske skulle sätta igång det! Men nej...

• Swenglish

Sole- jag tänker också att man har lång tid på sig. Dessutom är det aldrig särskilt långt till närmaste sjukhus var man än befinner sig i stan, och föda barn kan man ju göra utan journal, vetekudde och allt man packat ner i väskan. Jag åker hit och dit utan journal (det var bara igår när vi lämnade Stockholm som jag tog med den), annars skulle jag bara sitta hemma och vänta och i värsta fall kan det dröja 9 dagar till... Å andra sidan föddes jag och mina syskon alla på under två timmar-från första värken! Orkar inte heller ta mig ut utan ligger och läser deckar-Stieg, skönt!

• Swenglish

PippiL8- det enda vi kom på är att man kan dra de där snoddarna till två hakar som sitter lite längre fram på själva chassit och fästa dem där- men vet inte om de fyller nån större funktion?

bianca- ja snälla håll tummarna-hårt! Det känns verkligen som det aaaaaldrig kommer nån bebis!

• Swenglish

Grattis till mediacentret (eller är det -centrat?) Sole!

Jag vill föda nuuuuuu!!! Känns så konstigt att gå och vänta på något som kan bli långdraget, snabbt, outhärdligt, underbart, skrämmande, tryggt...Vill INTE bli igångsatt, det låter inte särskilt kul och tänk om den växer flera centimeter och blir jättestor under tiden? Trodde aldrig att jag skulle gå över tiden, fanns liksom inte i min tankevärld, dumt jag vet. Nu har jag gnällt av mig lite!

• Swenglish

Lillen- huh? hur menar du, "under" och "över", fattar inget? Har bara sett hakar på ovansidan, måste jag resa mig för att gå och kolla nu eller?

• Swenglish

Soffis- aha, det låter ju nära! NÅN mer av oss måste ju få innan BF! Spännande!

Lillen- tack, då slipper jag stiga upp!

ja, kom igen nu alla, en bebis tills imorgon ska vi väl få till???

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3