Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vivs- din stackare! Men skönt att du kunde sova ok iallfall, nya krafter!

Lillen kanske har åkt in?

Härligt väder! Vi ska åka på utflykt till Ekerö! den här bebisen kommer ju ändå inte så man kan lika gärna passa på att göra sånt. Mitt tips till alla: INTE fokusera på BF-datumet!!! Jag trodde inte att jag hade gjort det, men märker nu att det ändå var ingraverat i hjärnan och nu känns varje dag som en vecka, fast det fortfarande är "normalt"!

• Swenglish

GRATTIS LILLIE!!!

Vi har varit på Ekerö och ätit god lunch på Asknäs Gård, sen fikat med mina föräldrar. Inget händer, såååå avis på de som är inne och föder nu! Men glad för deras skull också förstås!

• Swenglish

Åh, kollade i Lillens blogg:

(citat från en kommentar)

För de som inte vet: Lisa har fått en Inez, 3170 gram och 50 cm lång. Bild finns att hitta på saraonline.se/ovrigt/inez/
    (Ja, jag är Lisas webbnörd till kompis. Hon den galna, och ack så stolta, norrländskan)

GRATTIS LILLEN!!!!!

• Swenglish

Tack Soffy! Ja, att stressa ner tycker jag är svårt, känner mig rätt stressad av att den aldrig kommer. Men det gör den ju. vad jättefin er lägenhet blir/är!

Igår provade jag: Gå runt mycket, tvätta en massa tvätt, dammsuga, tvätta fönstren, äta ananas, ha sex, springa i trappor. (grät dessutom flera gånger av frustration, men vet inte om det är en igångsättningsmetod sirekt...) Idag tänker jag köra tvärtom, ta det lugnt, njuta av solen. var vaken två timmar i natt - då när du också var vaken Sole, men mannen sover i vardagsrummet (jag snarkar jättemycket) så jag kunde inte interneta.

Grattis Murgrönans man! Vilket fantastiskt födelsedagsväder han får!

• Swenglish

Tack för styrkekramarna!

Sole- Läste här i nån tråd att färsk ananas kan sätta igång det hela-yeah right-men det är gott iallfall! Vi har ingen bil och jag har inte ens körkort så jag kan inte tipsa om bil tyvärr!

Dags att ge mig ut i solen!

En skön söndag med många och effektiva värkar tillönskas hela gänget!

• Swenglish

GRATTIS VIVS! Vilken drömförlossning! Vill se bilder snart!

Sole, jag håller faktiskt med! BF+12, hoppas ni andra slipper det...

• Swenglish

Murgrönan-precis så känns det för mig ocks, mer och mer overkligt... Men ett tu tre kommer den!

• Swenglish

Murgrönan-tänker också som du ang. förlossningsbrev. Fast efter överburenhetskontrollen insåg jag hur viktigt det är för mig att få mycket information om vad som händer och sker.

Angelicious- ring förlossningen och rådgör med dem. De sa till mig när jag misstänkte vattenavgång nångång innan vecka 30 att det är nästan omöjligt att avgöra själv vad det är så de vill hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite.

hellur- spännande med eventuell slempropp! Fast jag lyfter ett varnande finger för att att tro att man ska föda snart, jag har trott att jag skulle föda vilken dag som helst sedan vecka 38, och här sitter jag i vecka 42... Till och med BM sa på nån kontroll ett par veckor innan BF "få se hur länge den här vill stanna inne" när den var fixerad och låg så långt nere. svaret var att den vill helst inte komma ut alls! Nu ångrar jag att jag siktade in mig så på att föda innan eller väldigt nära BF. Inte min mening att låta dyster (fast jag är nog lite dyster), ville bara säga att jag nog var lite för optimistisk... äach vilket svammel, förlåt Hellur!

• Swenglish

Zul- det låter klokt. Jag tänkte hela tiden att tänk, kanske sitter jag här med en bebis om några dagar, kanske kan jag inte fika med den och den för kjag ligger och föder, men tji fick jag! (Bitter-jag???!!)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3