Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Hittade ni?

Välkomna ni nya som hängde på, kul!
    Idag ska vi på andra delen av profylaxkursen, men har vi övat? nej... Det har varit så mycket nu sista veckan, och imorgon åker vi till England i två veckor, så det blir nog inte så mycket FL då, kanske är nyttigt!

Hoppas ditt illamående går över snart Sole, låter hemskt!

• Swenglish

Tack alla, jag ska bara ha det sköööönt och låta svärmor/svärfar/farmor/farfar ta hand om mig och magen!

Hoppas ni alla får en riktigt härlig jul, sover gott, inte mår illa, inte har halsbränna osv!

Kram Swenglish

• Swenglish

Hej! Kunde inte halla mnig ifran att kolla in hos er... ar i england hos svarforaldrarna som ALSKAR JULEN, sa har ar jattejuligt ovh mysigt! Fick lite panik igar nar massor av flighter var installda eller mycket forsenade pga dimma pa heathrow, men vi hade tur och blev ombokade sa kom hit ok!

laskig natt Frill, hoppas det inte var ngt allvarligt!

Kan nman fa igamentssmartor fortfarande? Jag far som knivar i nsidorna, inte sa skont...

Vi har bestallt var Bugaboo Cameleon nu och den levereras i januari av en kompis. ndet blir en gra med bla suflett osv. Hade garna haft orange eller rosa, men mannen mer konservativ vad galler farger... man kan ju alltid bestalla nya overdrag! vi har inte heller lagt ut nagra storre summor pa ngt annant, fatt babyskydd, skotbord, babysitter gratis och shoppat lite nar vi var i New York, sa det kanns ok att lagga ut pa vagnen. har dessutom fatt generosa bidrag i julklapp!

tycker fika i januari later mycket bra!

Merry Christmas from England!!

• Swenglish

God fortsattning fran England! har atit massor med onyttigheter, gatt upp flera kilo sakert! men tagit det mycket lignt och faktiskt haft farre sammandragningar. Bebisen ar helt VILD nu pa kvallarna och magen ser verkligen komisk ut nr den sticker ut ett kna, en armbage aller vad det nu kan vara!

Jobbigt med din pappa Bianca, skont att han verkar ma bra iallafall! Inte precis vad man vill ska handa over jul!

Borjar kanna mig ratt stor nu (vecka 32) men har fortfarande inga problem att sova. Dromde att vi fick en underbart sot flicka med massor med morkt har (vi ar bada blonda!!)... I
    borjan av graviditeten var jag saker pa att det var en pojke, men nu tror jag pa flicka. Borjar langta mer och mer efter att ha bebisen har, fast ar ratt skraj ocksa...

PippiL8; har ocksa funderat pa fleeceoverall och jag tror nog att det kan behovas. Vi velade mellan gra/rod och gra/bla buggaboo och det blev gra/bla till slut! den har levererats till USA nu, och kommer till sverige den 7 januari, ska bli skoj att satta ihop den!

Gott slut onskas alla i traden och ett lyckligt 2007!

• Swenglish

Halloj alla!

Tillbaka från England efter en skln jul och kul nyår! Men alltid skönt att komma hem! Vecka 33 imorgon, det börjar verkligen dra ihop sig nu! Vagnen kommer på söndag (PippiL8- den kostade 6000 och så köpte vi till transportväska, åkpåse och parasoll, alltsomallt 8000, så sparade 3000!) och vi ska måla om vardagsrummet nu i veckan, ta ner spjälsängen från mina föräldrars vind osv osv!
    Spännande!

Gott nytt år alla!

• Swenglish

Cirpen- det är nog typiskt svenskt vad jag vet. På engelska finns det inte iallfall, jag försökte introducera Happy Continuation när jag var där

PippiL8- jag vill gärna köpa en trikåbärsjal, har hört att det är bättre ergonomiskt. Jag går också i Gamla Stan men ska inte föda på BB Sthlm, vi ska på föräldrautbildning tre förmiddagar nu i januari på själva Gamla Stans MVC, tror att det är olika beroende på var man tänkt föda.

• Swenglish

hjälp vad ni skriver, kul!

Inga bristningar här heller - än så länge! Jag var bombsäker på att jag skulle svälla upp och få massor med bristningar (korsning mellan elefant och zebra) men peppar peppar verkar det mesta ha satt sig på magen och den ser hel och fin ut! Vilken tur!

Vi var och hälsade på en två dagar gammal bebis på Sös igår- gud vad söt han var!

Bebisen sparkar som en galning och trycker gärna rumpan upp mot lungorna, inte så skönt... den ligger neråt nu och har ruckbart huvud. Enligt BM är jag fullgången den 7 februari, hjälp! Fast enligt statisktiken är det ju mer troligt att det blir en mars-bebis.
    Kanske ska vi gå någonstans där man kan äta också eftersom det nog blir vid middagstid? Förslag?

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!

• Swenglish

Halloj flickor!

Nu är vagnen (grå/blå Bugaboo) här och står monterad och klar i vardagsrummet! Men hur bäddar man åt de små liven???

jag ska jobba hela denna vecka på skolan där jag vickade förut, skönt att komma ut lite och känna sig nyttig. Annars har jag haft mycket sammandragningar igen så det är nog bra att ta dt lilla lugna...

J79- jag är också jättegråtmild nuförtiden och kan börja gråta för minsta lilla...

Lycka till alla som börjar jobba idag!

Lägger till en liten parentes vid mig:

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid! (men helst inte helger)
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst
    Sole, kan ej 9,11 och 12e
    J79, kan nog nästan alla veckodagar på em.

• Swenglish

16 januari kanske kunde funka vid 18-tiden om Emma3 inte jobbar då? Annars den 23 januari? Hur låter det med indisk mat? Kanske på Indira på Bondegatan, där finns ett rätt stort bord där nere tror jag.

Sole- mina sammandragningar kommer om jag behöver gå på toa och när jag börjar gå (utomhus). Några i vila också, men inga som gör ont, mest så man tappar andan lite. Skarp smärt får jag också ibland, känns ungefär som håll. Man kan få sammandragningar av UVI också så det kan vara värt att kolla upp?

Och så sist men inte minst välkomna alla nya!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3