Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sole- vilket bra brev! Är det ok om jag snor valda delar rakt av?

• Swenglish

tack Sole! Ja, har haft mina mörka stunder idag och igår. Nu känns det lite bättre igen. Rädd för att bli igångsatt, men mamma har lugnat mig lite (hon blev igångsatt 2 av tre förlossningar och haft superlätta födslar).

• Swenglish

Sole- ja bokat och bokat... jag får ringa själv på onsdag för att se om de har tid med mig. Känns sådär måste jag säga, hade helst haft en riktig tid, men förstår att det kan finnas akutfall som måste gå före.

• Swenglish

Hellur- ja, min mamma ser tex bara positivt på saken, men läser man här på FL så låter det inte så muntert... fast jag borde ju ha lärt ig vid det här laget att inte läsa så mycket här...

Emma-jo, jag tycker ju det...

• Swenglish

Hellur- ja, helst skulle jag också vilja ha det så- "kom in kl 8 och föd barn", inte "ring nångång så kanske du får komma in nångång om du har tur. "

• Swenglish

Jag fikar eller lunchar gärna imorgon, så jag får något annat att tänka på! Föreslår Koloni Garden i Sickla Köpkvarter (ligger ovanför Designtorget) om det inte är för långt för er? Om tisdag inte passar för så många så gör det absolut ingenting, man kanske ändå inte kan räkna så stenhårt med mig *hoppas* Lägger mig inom parantes i listan.

Fika eller Lunch i veckan:

Hellur - Tisdag, Onsdag, Fredag
    (Swenglish - tisdag)

• Swenglish

Sole- tror ibland BM brukar säga fullgångna veckor, alltså att du imorgon gått 38 fulla veckor och då säger de vecka 38.

Lillie- grattis och välkomna hem! jag ser inga foton, kanske måste du aktivera dem eller nåt? Vill också veta om du visste att det var på riktigt?

Ginger- är du inne eller inte? Hoppas det inte blev havandeskapsförgiftning!

• Swenglish

Bianca- ja, ta Saltsjöbanan från Slussen och gå av i Sickla. det går ett tåg 14.20 som passar bra. Gå nerför backen, när du kommer ut mellan husen ser du några glasbyggnader framför dig, Designtorget ligger där, dit ska du. Kafet ligger ovanför.

pippil8- precis, det ligger i de nya glashusen.

Ginger-synd att du inte kunde imorgon men skönt att allt är bra!

• Swenglish

Vad söt din bebis är Vivs! Och kul kort på dig på förlossningen, väldigt positivt för oss som har det framför oss! Håller med om att bebisfika kommer att sitta fint sen när vi alla kämpat fram våra bebisar!

• Swenglish

Björklöv- vad pysslig du är med rulltårta i frysen! Jag har köpt findus djupfrysta bullar... Stressa inte imorgon, men från skanstull tar det bara fem minuter till Slussen sen går det ett passande tåg 14.20.

• Swenglish

Nej, tyvärr får ni dras med mig en fika till...

Sole- tänkte också duscha nu, har latat mig hela morgonen!

Hellur- dålig i magen är ju ett gott tecken!

Bassekatt- isch vad jbbigt med gallsten, tycker att det räcker med jobbigheter för er del nu! tack för tumhållningen!

åh vad fint väder det är, satt på balkongen och läste och det blevnästan för varmt! Kom nu bebisen så vi kan gå på promenader i vårsolen!

• Swenglish

Murgrönan- glömde helt att fråga dig hur överburenhetskontrollen gick igår! Skönt med en tid för igångsättning! Jag har bara fått en tid att ringa imorgon och förhoppningsvis har de tid med mig... Visst känns det bättre om det kommer igång av sig själv, det tycker jag också. Lite misslyckad känner jag mig konstigt nog, som om jag inte klarar att starta en förlossning själv, dumt jag vet. Hoppas verkligen de sätter igång mig imorgon, för jag orkar inte med att vänta längre rent psykiskt, fysiskt mår jag prima.

Soffy- hoppas du mår bättre snart! Och hoppas att den verkligen vill starta snart och inte pina dig i flera veckor till!

• Swenglish

Lillie- gå in på "min sida" välj "inställningar" och typ i mitten av den sidan kan du markera "bildgalleri" och sen trycka på högerpilen så att den hamnar i dne högra rutan, sen spara och sen är det klart! Hoppas du förstår min omständiga beskrivning...

• Swenglish

Lillie- åh vad söt hon är! Särskilt på tredje kortet tycker jag hon liknar dig jättemycket!

• Swenglish

tack för mysigt fika flickor, det piggade upp! Verkligen roligt att få träffa lille Emil Bassekatt, och hoppas ni inte får mer skäll av BVC!

Ginger- jobbigt med det envisa trycket! Men snart promenerar vi som du säger i solen med våra underverk och all denna oro och väntan är som bortblåst!

Murgrönan- nej, vi ska försöka att inte tänka så. Dels är ju inte UL-mätningen 100% säker, och dels hade det ju säkert kommit igång av sig själv om inte så länge, bara det att de väljer att sätta igång efter 2 veckor.

Jag loggar in imorgon och berättar läget! Sös har gett mig tid att ringa kl 12, men jag kommer att ringa redan vid 7, vill veta hur det blir! ikväll ska jag ladda med entrecote, pommes och bearnaisesås och lite Greys Anatomy på TVn!

• Swenglish

Zul-du är duktig som pluggar! Men det verkar ju löna sig!

Hellur- trist med magen, hoppas det är förlossningssymtom och inte nåt annat!

ABC08- välkommen!

Frill- GRATTIS igen och välkomna hem, skönt att allt gått bra! Vi pratade om dig idag och sa att vi inte hört nåt än, snacka om att alla är under hård bevakning!

Sole- ja, och som inte den måltiden räckte har jag smällt i mig glass och Marabou... laddar!

karin- ja den kan komma närsomhelst! Känner med dig, vet hur tråkigt det är att vänta! Men mer än 13 dagar till blir det ju inte för din del! Du får fösöäka tänka att bebisen mår bra därinne och växer till sig, har hört att bebisar som går över tiden hjälper till mer själva vid förlossningen samt är piggare efteråt, kanske kan vara nån tröst?

Nu har vi kollat förlossnings- och BB-väskorna, känns heeelt sjuuut att det är dags imorgon! Fast säger de att nä, vi har inte tid med dig imorgon, ring igen på torsdag, då dör jag! orkar liksom inte ladda psykiskt mera!

• Swenglish

Tack tack! Ska fösköka sova lite snart och sen gå upp tidigt och ringa förlossningen, hoppas hoppas de säger att jag får komma in direkt!

• Swenglish

God morgon! Här är jag! Har ringt Sös och de har väldigt fullt ifag, så jag väntar på att de ska ringa tillbaka, men det blir nog inte förrän frampå eftermiddagen! Usch, känns inte kul att bara gå hemma och vänta... Mannen är hemma idag iallfall, han kände inte för att undervisa idag av någon konstig anledning! Nu får jag försöka distrahera mig själv tills det är dags... H

Sofffy- skönt att du mår bättre!

• Swenglish

Pippil8- ja, det var rätt svårt med vaxduken, men smart med bakplåtspapper!

trist att många sovit dåligt inatt! Hoppas ni kan ta en tupplur i eftermiddag!

Dags för kaffe i solen på balkongen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3