Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tack Vivs om du håller oss uppdaterade! Och även om de har fölossningsplats kanske man blir hemskickad i förtid? Eller har man "rätt" att vara kvar tills amningen kommit igång osv? Jag hade också önskat mig en kvinnodags-bebis! Men kanske kommer den imorgon i födelsedagspresent till mig!

• Swenglish

Sole- nej, helst inte imorgon, men que sera, sera som de säger!

Soffy- skönt att det börjar bli klart nu!

Lillen- du ska se att det är ena envisa rackare vi har, jag kommer föda imorgon och du den 11!

• Swenglish

Murgrönan och Lillen- hur skiljer ni på värkar och sammandragningar?

Känner mig deppig idag-det kommer aldrig nån bebis! tur att Damernas Värld ramlade ner i brevlådan så jag får den och choklad som tröst! Gock fram och tillbaka till Sickla (för en normal person tar det ca 20 minuter enkel väg), och tillbka med en tung ryggsäck, ajajaj säger det i fogarna! Men hoppas det gjorde nån nytta iallfall!

• Swenglish

Tack murgrönan! Det brukar hjälpa att gå ut en stund, könns så konstigt att vara hemma ensam en heeel lång dag!

Då tror jag att jag "bara" haft sammandragningar än så länge, vill också ha förvärkar! Betyder det att jag ännu har en lång väntan att se fram emot?

• Swenglish

vivs- vad spännande! låter som bebis inatt ju!

PippiL8- jag orkade egentligen inte, men tvingade mig själv... Kanske kommer det nåt bra bebis-fik i Forum nu när de bygger om?

Jag kan inte heller fika imorgon, ska på överburenhetskontroll på förmiddagen, födelsedagslunch med mina föräldrar senare och sen ska min man laga överraskningsmiddag åt mig på kvällen! fast jag hoppas ju att alla planer går i stöpet och jag får äta födelsedagsmiddag på BB med min bebis!

Om ingen bebis tittat ut under helgen fikar jag gärna på måndag!

LYCKA TILL Medusa imorgon med snittet!!!

• Swenglish

Bianca- nej, det blir nog tisdag eller onsdag om allt ser bra ut imorgon! Då är det typ vecka 41+6 eller 42+0.

• Swenglish

Tack för alla grattis! Sa precis med gnällig röst till min man att det är ingen som tänker på min födelsedag, utan bara den förbenade bebisens som ändå inte tänker komma... *fem år gammal igen* Men så får jag en massa förskottsgrattis i tråden!

Tack Lillen för sammanfattningen! Tror att mer är sammandragningar och förvärkar jag inte kan skilja på, värkar tror jag värker ordentligt (?).

Grattis till löneförhöjningen Murgrönan!!

Såklart loggar jag in imorgon och rapporterar OM jag inte blir kvar på Sös efter kontrollen!

Detsamma gäller för dig Vivs! *inför dagligt inloggningstvång för samtliga trådmedelemmar*

• Swenglish

Pippil8- nja, tror jag helst undviker det om det går! Men hellre imorgon än igångsättning!

Min mamma sa också att det inte går att ta miste på en värk, man VET helt enkelt. Hon att att när man tror att man ska dö, då är det en riktig värk! Vad är det vi går och längtar efter egentligen???

Välkommen hem igen Cirpen, skönt att det inte var läskig bröstböld! *huga*

• Swenglish

Tack! har fått frukost och rosor på sängen, nu har mannen åkt till jobbet och jag ska göra mig iordning för att åka till Sös på kontroll.

Vad spännande Lillen!! Verkar ju vara riktiga värkar!

Grattis Torris!!! Och välkomna hem, skönt att allt gick bra trots dramatiken!

Skönt att ha killen hemma idag Vivs!

Vila er nu - på profylaxkursen sa de att man ska vara "Divan på divanen" under latensfasen! Så inte springa omkring och fixa det sista utan ligga på soffan och käka godis! Kram på er och hoppas att det verkligen sätter fart nu!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3