Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

Thezz.. luuugn!!! du kan äta alla skaldjur nästan ju, få serveras råa ... bara de luktar o ser fräscha ut är det ok....

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v17 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Rå falukorv är inte den kokt?? den som man köper på "korv"... den ska man väl kunna äta "rå"...

• Hannnas

thezz.. haha ÄR den rå alltså, inte kokt innan? kan inget om falukorv för jag skulle icke äta det

• Hannnas

Thezzz... haha skäms inte jag visste inte heller.. men nu har jag googlat in lite nytt i hjärnan o den är inte kokt däremot RÖKT och då ska det ju vara ok... har dock inte fått reda på om den är kallrökt el varmrökt än... ska googla vidare

• Hannnas

thezz.. så här står det på livmedelsverkets sida.. (som iaf jag tar med rejäla nypor salt )

Står under Kan äta:

Korv

Hel korv är att föredra framför vakuumförpackad skivad korv, framför allt mot slutet av hållbarhetstiden. Risk finns för skadliga mikroorganismer. Kokt eller varmrökt korv är säker ur parasitsynpunkt men ej alltid säker ur bakteriesynpunkt. Ordentlig upphettning av korv avsedd att värmas, som t ex varmkorv och falukorv, rekommenderas därför.

• Hannnas

Thezz.. jag skulle äta iaf om jag hade gillat det... det är ju inte listeria el toxoplasma man riskerar ju har själv fuskat med förbjuden spickekorv nä håller man den kyld o rent så varför skulle det bli mer bakterier på den än på osten ät du!

• Hannnas

Thezz. säg det.. jag har glömt bort det helt enkelt Fundersam känns som att jag är i en form av vacuum för tillfället... vågar inte ta hela steget ut att våga hoppas innan UL:et.. du vet hur det är... så jag vet lixom inte vad... men jag ska nog våga mig på en redig blogg OM allt går väl.. och om det inte gör det så vågar jag med.. då slipper jag vara så kluven iaf...

• Hannnas

Lurkis... lika pissed off fortfarande

Sitter o lyssnar på en massa musik o är ganska glad älskar youtube

• Hannnas

Kickan.. heej. vi har kommit fram till att den är rökt

Lurkis... får man fresta med lite bill withers
    ">

• Hannnas

lurkis.. ja det är en av mina top 10 med men titta för guds skull inte på karlen

Kick... står att den är rökt iaf men vad vet jag som inte äter korv inte sån korv iaf

Svar på tråden Pladdertråden!