Inlägg från: hemligaärtan |Visa alla inlägg
  • hemligaärtan

Pladdertråden!

Kickan: Ja verkligen! Jag har en bra känsla denna gången iaf! Du?

• hemligaärtan

Det har jag full förståelse för. Jag har ju "bara" haft ett MF, men känner också oro. Försöker att inte tänka så mycket på det, utan glädja mig, men visst finns det där i bakhuvudet.

• hemligaärtan

Nej, vi får verkligen hoppas att ingen av oss behöver det! Vi får ta en dag i taget, som du säger.

Nu skall jag mumsa i mig en skål glass framför TV:n. Kram!

• hemligaärtan

ae: Vad obehagligt det där med lägenheten ändå. I förra veckan blev jag kontaktad av min mans syssling här på FL. Vi har aldrig träffats o ändå lyckades hon hitta mig här på FL o förstås att det var jag! Bl a därför reggade jag ett nytt nick när jag plussade.

• hemligaärtan

Jag mår illa!

På vårt teammöte i morse bjöd chefen på champgne för att vårt resultat förra året var över förväntan. Jobbigt läge! JAg sippade lite ett par ggr o lät sedan mitt glas stå. Tror inte att nån tänkte på det. Åh, Moet et Chandon... *drömmer* det doftade så gott!

• hemligaärtan

Förra grav saknade jag inte alls vin men nu saknar jag det redan!

Första månaderna när jag ammade i princip hela tiden drack jag inte vin, men när E var fryra-fem mån o ammade med sällan kunde jag ta ett glas eller två på kvällen när jag visste att det var minst 4h tills jag skulle amma nästa gång.

• hemligaärtan

Hannah: "innan har man ju alltid sagt att den promille som ditt blod innehåller innehåller även bröstmjölk, detta är alltså inte sant..."

Vad är det som gäller nu då? Blir förvirrad av alla nya bud hela tiden.

• hemligaärtan

God morgon!

Ang alkohol i bröstmjölk så stämmer det som Systemet skriver med det jag hört o så som jag minns det från Kalla Fakta. Alkoholhalten är densamma i mjölken som i mammans blod. Men eftersom barnet dricker mjölken blir ju halten i barnets blod jätte liten.

Om jag dricker två glas vin får jag i mig ca 11-12% alkohol. Halten i mitt blod (och i mjölken) blir kanske ca 0,2 promille då. Barnet får då i sig ca 0,2 promille alkohol. Lika mycket som i ett glas juice, om jag minns rätt från Kalla Fakta. Och ett glas juice ger man ju gladeligen sitt barn utan att tänka på alkohol. Den nivån är ju inte farlig.

• hemligaärtan

Kickan: Jag har också varit orolig i magen i några dagar. Vad jag minns var jag det i början när jag väntade E också. MEn då kom det lite senare. Höll på att skita på mig, kändes det som, när jag gick på stan en gång då minns jag! hi, hi!

• hemligaärtan

ae: Du satte ord på exakt hur jag känner det!

Svar på tråden Pladdertråden!