Inlägg från: hemligaärtan |Visa alla inlägg
  • hemligaärtan

Pladdertråden!

Hannah: Så fort jag passerat v.12 och berättat på jobbet så blir jag officiellt. Och ja, du är bortskämd!

• hemligaärtan

Heeej! I eftermiddags var jag hos BM på inskrivning och fick se ett litet pyre som viftade med armar o ben och ett litet hjärta som pickade! *snyft* Blev framflyttad från v.10+4 till v.11+1, precis som jag trodde.

Berättade för nya chefen efteråt och han tog det bra! Sa att han var glad för min skull, att det inte var helt oväntat men lite tidigare än han trott och att det viktigaste långsiktigt var att de anställt en riktigt bra person. Så lättad nu! Väntar nån vecka med att berätta för övriga kollegor. *lycklig*

• hemligaärtan

Thezz: Visste ju när jag hade ÄL så jag har hela tiden räknat med BF 21 sept o nu blev det 22-23 sept. Men det känns skönt att få dt bekräftat att jag redan är i v.12!

• hemligaärtan

Hittade listan lååångt bak.

Vänta på bebislistan!

Believer v.30 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.29, Bf 20 maj
    Dulia v.27, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.19, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda v.19, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
    Mamma till F&S v 18 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.18, Bf 11 augusti (funderar, kan det vara en kille ändå) KönsUL 7/5
    Lättja v.15, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.15, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 12, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.12, BF 22-23 september
    Thezzizen v.11, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
    missK v.9, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.8 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Lidenborg v.7 BF 27 Oktober
    Jazzy v.7 BF 28 oktober (pojke enl Marie)

• hemligaärtan

Grattis till att ni skall få en tjej lurkis!

• hemligaärtan

God förmiddag!

När jag var hos min BM berättade hon att de nu erbjuder NUPP/KUB till alla gravida för screening för Downs Syndrom och två andra kromosomfel. Jag hade inte tänkt tanken på det innan. Nu väcktes en massa jobbiga frågor, känslor och oro till liv. Det är ett etiskt dilemma också, tycker jag. Jag vet inte ut eller in! Vi måste bestämma oss snart för det måste göras de två närmaste veckorna. Skall aldrig denna oro för barnet ta slut? Jag vill bara känna glädje över min graviditet nu när jag snart passerat v.12! Vi som längtat så länge efter det här barnet, kämpat så och gått igenom missfall. Skall vi nu överväga att avbryta grav om det visar sig att det har DS? Nä, jag vill nog helst inte veta. Men vi vacklar fortfarande fram och tillbaka om hur vi skall göra.

• hemligaärtan

ae: Vad konstigt att dina läkare inte vill erkänna att en kort fas kan göra det svårare att bli gravid. DEt står ju att läsa på massor av ställen på nätet!

• hemligaärtan

Döda jag tråden med mitt deprimerande ämna nu?

Juster: Vad jag vet är det mer nokotin i snus, så det borde vara ännu värre än att röka!

Lycka till alla som skall på UL idag!

• hemligaärtan

lurkis: Vilken påfrestande chef! Förstår verkligen att du blir irriterad!

Angie: Grattis!

• hemligaärtan

Lurkis: Kan inte vara på allvar! Säger som Hannah - ett troll är vad det är!

• hemligaärtan

Usch Hanna! Låter jobbigt. Hoppas att det går över snart!

• hemligaärtan

ae: Underbart att höra att du känner dig hoppfull igen!

Lättja: Stackars dig!

• hemligaärtan

God morgon!

Kickan: Ja, usch o fy för att vara sjuk. Jag har varit mer eller mindre konstant sjuk eller förkyld i 1 1/2 månad nu! Är sååå trött på det!

missK. Hoppas att du kan få VUL! Stå på dig, säg att du är orolig.

• hemligaärtan

Kickan: Ja, det är nog dags snart. Vi är inte helt officiella än, Har berättat för närmaste vännerna, familjen o min chef men inte för övriga kollegor, vänner och bekanta. Men nu gör det ingeting om nån skulle få reda på det från annat håll. Har ni berättat för många än?

• hemligaärtan

Kickan: Skönt när den där perioden när det måste vara hemligt är över. Nu längtar jag efter en stor fin mage, att känna rörelser, höra hjärtljud. Det har redan börjat synas lite, lite på mig. Syns det nåt på dig än?

• hemligaärtan

Magda: Jag har en jätte positiv känsla för er denna gången. Det kommer att gå bra!

• hemligaärtan

Kick: Vilken fin liten mage du har! Jag har inte fotat min än men får väl snart göra det. Började fota i v.14 förra gången och jag vill ha lite bilder även denna gången för att kunna jämföra.

Svar på tråden Pladdertråden!