Pladdertråden!
Hannah: Inte tänka så nu! Allt kommer att vara bra. Det VET jag!
Men förstår din oro.
AE: Vi får försöka peppa varandra! Kram!
Hannah: Inte tänka så nu! Allt kommer att vara bra. Det VET jag!
Men förstår din oro.
AE: Vi får försöka peppa varandra! Kram!
Thezz: *kramar om*
Hej, hej!
Vill önska "lycka till" till alla som skall på VUL/UL idag!
Själv mår jag pyton och har det superstressigt på jobbet. INgen bra komb. Dessutom ringde hantverkarna, som sagt att de inte kunde renovera vårt badrum förrän till sommaren, i måndags o sa att de kan köra igång nu på måndag. Så nu flänger vi tunt på kvällarna o väljer o beställer kakel, toa, badkar, handfast + skår, blandare, handuksstork m m. Puh! Känner att jag inte riktigt orkar med detta!
När jag skulle göra UL i v.18 blev jag tillsagd att kissa innan, men jag har hört att om man gör innan v.18 skall man ha lite fylld blåsa.
Min stavning är visst inget vidare!
Ville ingen prata mer när jag kom hit?
Believer:
Allt bra med dig idag? Jag mår illa. Urk! Men jag antar att det är bra. Sägs ju att risken för MF ärmindre om man mår illa, så jag får försöka se det positiva.
Magda: Aha! Jag förstår.
Believer: Ja, jag vet ju inte om det är sant det där, men det gör det iaf lättare att tänka så. Ja, det finns många som säger att har man en lätt grav får man svårt förlossning eller första tid med barnet. Har aldrig trott på sånt där. Det finns ingen sådan rättvisa, enligt mig. Men iofs var det faktiskt så för mig förra gången. Hade urbra grav, men förlossningen ballade ur o det blev katastrofsnitt p g a ihållande låga hjärtljud. HAde sedan jätte problem med amningen o mådde pest första två-tre mån.
Believer: Oj då! Förlåt! Inte meningen att skrämmas! Som sagt, jag tror inte på det där. Det var nog bara en slump för mig.
Jag skulle inte välja snitt om jag får välja nästa gång. Man mår mycket sämre efteråt. Jag hade gjort nästan hela jobbet när jag blev snittad (haft värkar i ett dygn o var öppen 9 cm, BM beräknade en timme kvar till barnet skulle vara ute) och känner att jag helt klart hellre föder "vanligt" nästa gång om det går. Det var inte så alls så jobbigt med smärtan som jag trott. Men jag har förstås full respekt för om man väljer snitt.
Ett tips är att förbereda sig mycket innan med andnings- och avslappningsövningar. Gärna gå gravidyoga. Och träna mycket hemma. Det hjälpte mig jätte mycket! BM var helt förundrad över hur avslappnad jag var mellan värkarna.
Believer: Jag tycker att det var urhäftigt att föda! Det bästa tipset fick jag från en kollega som sa: Var nyfiken! Försök följa med i det som händer o var nyfiken! Fokusera inte på smärtan, utan tänk på varför du gör det: Du kommer att få underbar liten bebis!