Pladdertråden!
Hej, hej! Är på grymmans dåligt humör idag! Sitter här balnd mina nya kollegor och bara osar ilska! De undrar nog vad jag är för en typ!
Hej, hej! Är på grymmans dåligt humör idag! Sitter här balnd mina nya kollegor och bara osar ilska! De undrar nog vad jag är för en typ!
Lättja: Jag är född i april o fick dottern i mars men är nu beräknad i september.
Magda: Det finns speciellt gravidmassage på vissa ställen som lär vara uuuunderbar.
Hannah: Är faktiskt inte så insatt i vad skillnaden är. Tror att den är mjukare och att de undviker att massera typ mage o så.
Uppdaterar vecka!
Vänta på bebislistan!
Believer v.29 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
2007 v.29, Bf 20 maj
Dulia v.27, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
lurkan v.19, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
Magda v.18, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
Mamma till F&S v 18 Bf 8 Augusti RUL 22/2
Hanna v.17, Bf 11 augusti (flicka tror vi båda)
Lättja v.15, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
JUSTer v.14, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
Kickan v. 11, BF 21 september (pojke tror jag)
Hemligaärtan v.11, BF 21 september
Thezzizen v.10, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
missK v.8, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
Angiee v.8 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
Jazzy v.6 BF 28 oktober (pojke enl Marie)
Hej tjejer! Behöver lite råd.
Jag plussade ju en vecka efter att jag skrivit på för ett nytt jobb och sagt upp mig på mitt gamla. Jag har nu jobbat på nya stället i 2 1/2 vecka och de pratar redan en hel del planering; att jag skall ta ansvar för projekt med deadline under 2008 och 2009. Det innebär att jag måste sitta och hålla god min fast jag veta att jag inte kommer att kunna ta ansvaret för dessa projekten, eftersom det mesta av jobbet med dem blir när jag skall vara mammaledig. Känns urjobbigt! Jag vill ju inte lura någon!
Är i v.11 nu och skall på inskrivning. Funderar på att berätta för min chef om allt går bra på inskrivningen på måndag. Tycker ni att jag skall vänta eller ta det så snabbt som möjligt? Hur skall jag lägga fram det? Är jätte nervös! Jag sätter ju dem på pottkanten nu. Samtidigt har jag ju inte lurat dem eftersom jag inte visste detta när jag bestämde mig för att börja här.
Ingen som vill ta sig an mitt lilla problem?
Grejen är att det redan börjar synas också. Jag får försöka dölja det så gott det går och gå och hålla in magen. Kommer inte att funka så länge till är jag rädd.
På inskrivningen på måndag är jag i v.11+4. Jag tror att de kommer att göra ett VUL då (om inte kommer jag att propsa på det). Jag funderar nu på att om allt ser bra ut berätta för chefen i nästa vecka. Ju längre jag väntar desto mer blir det ju att jag måste "luras".
Ser att ni pratat om HP en del. Låter underbart att kunna få det. Med mitt jobb får man inte det trots att det är väldigt stressigt peiodvis. Men man sitter ju bara still på kontor, så det kanske är rätt ändå.
Såg att jag skrivit förut att jag är i v.11+4 på måndag men jag är ju i v.10+4! Kanske lite önsketänkande där.
Trevlig helg alla!
Hannah: Min svärmor är läkare och har ett stetoskop hemma. Hon skulle lyssna på hjärtljuden förra gången jag var gravid, ganska sent i grav (typ v.32-33), men det gick inte att höra nåt då heller.