Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Lättja: Det är säkert högre tempo än vad du registrerar. Eller, jag ska omformulera mig, vad din kropp klarar. Du kör på i vad du tycker är ett lugnare tempo än vanligt, men din kropp behöver att du tar det ännu lugnare. Du ska se mig gå nu, det tar dubbelt så lång tid som vanligt. Jag svär att jag blev omkörd av en trädgårdssnäcka i går!
    Äter du järn? För det kan man annars bli trött av, järnbrist alltså. Vanliga multivitaminer är ju bra också, typ vitamineral eller liknande.
    Annars är det ju ett sorgligt faktum att man ÄR trött när man är gravid. Du kanske har läst hur jag och Magda känner oss?
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Lättja: För mig går det bra på jobbet av den enkla anledningen att jag sitter som klistrad vid mitt skrivbord om dagarna. Jag går och hämtar posten, kaffe och går på toa, annars sitter jag här som en annan jabba the hut. Men trots att jag rör mig så lite på dagarna och sniglar mig vartän jag ska är jag lika trött ändå på kvällarna. Så du som flänger runt och har ett fysiskt krävande jobb har all "rätt" i världen att vara trött.

• lurksmulan

Bra med en svärmor som ryter åt ens fördel!

Hanna: Ja ibland går det undan. Förra gången fick jag så jäkla ont att jag inte ens kunde resa mig upp en dag. Så fick jag en akuttid hos bm och hon fick mäta min mage tre gånger för hon trodde inte sina ögon. Då hade den vuxit 3 cm på 4 dagar, och jag hade gått upp 2,5 kg! Snacka om utvecklingssprång! Mina ligament fick stora spelet och det var det som gjorde så ont.

• lurksmulan

Nu ska jag äta hembakta catalaner! Mums!

• lurksmulan
    Magda: När jag har svamp har det känts så. Just där också faktiskt. Prova med en sån där kur och se om det går över. Du har ju inget att förlora på det (för visst får man ta sån när man är gravid?).
  • lurksmulan
    Magda: Känner du dig torr också? För det brukar jag göra, inte ha flytningar utan mer kännas torr i de yttre delarna.
  • lurksmulan

Ha ha jag var inne på aftonbladet och hittade en artikel om en tigerunge och två orangutangungar som var bästisar. Och så hade de bilder, och så står det "Bildextra Omaka vänner OBS! Gulliga bilder.". Vanligtvis står det ju typ "starka bilder", så det här var kul! Jättesöta bilder dessutom!!

• lurksmulan

Håller med Cia, jag kände i v. 21 när jag väntade Laban, för min moderkaka satt i framkant.

• lurksmulan

Dulia: Vad kul att höra! Du trodde ju inte de skulle gå med på det!

Idag är jag hemma och vabar. Labans ögon var helt igenklistrade när han vaknade i morse så det verkar ju onekligen vara ögoninflammation. Dessutom hostar han som en galning så det gör inget.
    Jag känner mig inte heller pigg idag, hade ont i halsen när jag vaknade men nu känner jag mer att jag har huvudvärk och är snorig. Vore väl typiskt om jag blev sjuk.

• lurksmulan
    Hanna: Skulle inte du titta in på eftermiddagen? Inte för att du inte får vara här, men för en gångs skull har jag koll på att någon ska vara borta och så dyker du upp!

Lättja: Nej jag ska göra mitt yttersta för att inte bli sjuk.
Svar på tråden Pladdertråden!