Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

JUSTer: *skrattar ihjäl mig* Det var tamejfan det roligaste jag läst på länge, vid sidan av råttpuckot givetvis.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan

Åh både JUSTer och Lättja behöver mig:

Lättja "Att vara gravid är naturens motsvarighet till att måla in sig i ett hörn".

JUSTer: Ska jag berätta den igen?

• lurksmulan

Jo jag var i v. 13 och vi var i Halmstad en vecka, vi hade hyrt stuga.
    Sen en dag hittade J mig ståendes vid altandörren, storgråtandes. Han undrade givetvis vad som hänt och när jag väl samlat mig tillräckligt för att prata berättade jag då att jag hade hittat en sån där stor, svart, äcklig skalbagge inne. Djurvän som jag är ville jag bära ut den i friheten igen. Och när jag satte ner den på trätrallen kröp den ner under - så att jag inte kunde se den längre! Och nu var jag helt knäckt för att den hade krypit iväg.
    Höjden av galenskap?

• lurksmulan
    Lättja: Gör så. Jag har inte direkt upphovsrätten, jag har läst det nånstans.

JUSTer: Ja... ha ha, lite galen var man kanske?!
  • lurksmulan
    JUSTer: Snygg mage!

Jazzy och Kickan: Vi var på babyland igår och säljaren där tyckte att Vi föräldrars sågning av Happyn var totalt orättvis. De slog bl.a ner på att parkeringsbromsen var dålig, men man kan ju välja annat chassi etc. Så vi har inte lagt ner tanken ändå!
    Annars var det Emmaljunga City Cross som funkade bäst, men vi har ju en Emmaljunga redan så det känns lite som att köpa samma vagn.

Hanna: Nej buggan var inte med. Tyvärr.

Åh smörgåstårta! Me like! Eller, me LOVE! Vi ska äta det imorgon när vi ska fira min morfars födelsedag. Längtar redan!

Jag var hos sjukgymnasten nu och rätade till mitt sneda bäcken igen. Men usch vilken människa! Hon sa hela tiden saker som "ja du är ju inte direkt vältränad", "när du fött nästa barn kanske du ska försöka satsa lite på dig själv" etc.
  • lurksmulan
    Hanna: Ja jag prenumererar. Vet inte när tidningen kommer ut i affären, men det är nog när som helst.

Vi har varit iväg en sväng till och tittat på vagnar. Happy känns ju oenkligen lockande, men det är så mycket pengar!!
  • lurksmulan

Hanna, jag hittade ett recept på vinägrettemarinerad oxfilé, det måste ju vara din dröm!!

• lurksmulan

Idag har Laban fått en Dora-docka som vi köpte på Tradera. Behöver jag säga att han är överförtjust?

Åh vad gott det lät med citronpaj! Men min man bara rynkade på näsan! Han tycker att jag har tjatat lite väl mycket om citron.
    Fast vi har köpt en färdig blåbärspaj som vi tänkte äta i kväll!

• lurksmulan

En på mitt jobb är pappa till den tjej som startade min&mine. Vi fick erbjudande att köpa såna väskor till kraftigt reducerat pris för kanske ett år sen. Men jag tyckte fortfarande att det var dyrt, dessutom var Laban så stor att vi knappt hade skötväska...

• lurksmulan

Snygga magar både Magda och Dulia!
    Själv är jag nyss hemkommen från släktkalas där INGEN frågade om jag var gravid. Jag ser visst bara tjock ut trots allt. Gråter

Svar på tråden Pladdertråden!