Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Nu är vi tillbaka från ul! Allt såg jättebra ut och de kunde till 95% säga att det blir en tjej! Vi ska få en Polly!!!!  *typ grinar*
    Vi köpte två bilder, ska försöka få in de senare när Laban somnat.
    Nu ska jag försöka umgås lite med familjen!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Ändrar mitt bf-datum

Vänta på bebislistan!

Believer v.30 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.29, Bf 20 maj
    Dulia v.27, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.19, bf 5 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda v.19, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
    Mamma till F&S v 18 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.18, Bf 11 augusti (funderar, kan det vara en kille ändå) KönsUL 7/5
    Lättja v.15, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.15, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 12, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.12, BF 22-23 september
    Thezzizen v.11, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
    missK v.9, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.8 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Lidenborg v.7 BF 27 Oktober
    Jazzy v.7 BF 28 oktober (pojke enl Marie)

Jag har vrålont i halsen och huvudet förresten, och är hur trött som helst. Suck.

Nu har jag lugnat ner mig lite efter ul, vi blev så förvånade! Båda var helt övertygade om att det var en till kille och jag bad henne mest kolla för att få det bekräftat. Men så sa hon "nej jag ser ingen snopp och jag ser tre streck, vilket betyder tjej men jag ska kolla med en kollega". Så hämtade hon en till bm och hon konstaterade samma sak. Jag var så chockad att tårnarna bara rann!

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan
    Hanna: Han blev lika förvånad som jag. Jag menar, vi ville ju bara ha bekräftat att vi trodde rätt, och så var det helt fel! Men vi är givetvis jätteglada (vilket vi varit i vilket fall som helst) och äntligen får jag använda den lilla klänningen från när jag var liten!! Måste försöka ta en bild på den och visa er.
    Men det får vänta, samma sak med ul-bilderna, för jag är hemma med feber och ont i halsen. Janne är också helt sänkt, han har legat och yrat hela natten. Och nu berättade han att "man vet när man har feber när man drömmer om chockrosa kaniner som har kringelöron som de sitter fast i varandra med".

missK och magda: För oss spelar det inte heller någon roll gällande könet. Vi ville i första hand veta för att vi är nyfikna. Och i andra hand för att vi har haft problem med namn. Tjejnamn har vi varit rörande överens om båda gångerna medans vi haft världens problem med killnamn. Och nu vet vi att vi kan lägga det här lite åt sidan, vi ska få en liten Polly. Givetvis ska vi gå på könsbestämmande ul 4/4 ändå, för att få det bekräftat.
  • lurksmulan

Bebisen kommer få dela rum med Laban så för oss spelar det ingen roll. Sen är jag kraftigt allergisk mot den här kille/tjejuppdelningen som råder.

En vagnfråga (om någon vet, jazzy kanske?) om Brio Happy. Finns den med både ligg- och sittdel?

• lurksmulan
    Kickan: Tack! Jag har försökt kolla på Brios hemsida men där ser det bara ut att finnas liggdel och det tyckte jag kändes konstigt nämligen.
    Men vi ska försöka åka iväg och kolla på Babyland nån dag här. Det är alltid enklare när man får se vagnarna i verkligheten och får ställa alla sina konstiga frågor då...
  • lurksmulan
    Kickan: Ja den är verkligen happy! Jag gillar den gröna starkt! Och vi har ju tänkt att både Laban och Polly ska kunna ha vagnen så då måste det vara sittdel som man kan lägga en lift i, och sen få plats med liften under när Laban ska sitta. Därför måste det vara stort mellanrum mellan korgen och sittdelen, och då är visst Brio bäst.

missK: Ni gör precis som ni vill.
    Det är bara inte min kopp té om man säger så.
    Laban har mest rött i sitt rum nu, röd säng, röda möbler etc. Och tavlor med djur på.
  • lurksmulan
    missK: Vilken gräslig vagn på alla sätt och vis! Vem orkar dra den? Hulk Hogan?
  • lurksmulan
    Hanna: Vi har äntligen bestämt oss för att inte skaffa syskonvagn ändå. Vi får inte plats i bilen till att börja med, sen kommer Laban ändå vara 2,5 år och han går så mycket ändå idag. Så jag tänkte komplettera vagnen med sjal till Polly, så att hon kan sitta där när Laban vill/måste åka vagnen. Det är därför det måste finnas plats för mjukliften under vagnen. Om du förstår mitt förvirrade resonemang?
  • lurksmulan
    missK: Vitt och guld är väldigt fint.
  • lurksmulan
    Magda: Neeej så får du inte känna. Den här diskussionen träffar man på överallt känns det som. Och det handlar väl mest om att man måste acceptera andras åsikter, för det går inte att ändra de.
    Men jag är ju gammal feminist som lätt går i taket för såna här saker, men det gör ju inte att det är rätt eller fel, det är bara mina känslor.
    Och vi har ju också tagit reda på könet.
Svar på tråden Pladdertråden!