Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Hanna: Ja det kanske det heter. Den jag har kvar är så urtvättad att man inte ser vilket märke det är. Faktum är att jag har den då och då nu också, skönare bh får man leta efter. Men den är missfärgad och börjar gå sönder så det är inget man förför sin man i direkt! Men det är bra kvalité när man kan ha två bh som man växlar mellan och har på sig dygnet runt i typ 9 månader.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Hanna: Jag hade verkligen mina dygnet runt. Man behöver stöd och amningsinlägg och sånt hela tiden. Man läcker mjölk och är svettig under brösten och är allmänt äcklig.
    Så jag tycker helt klart att det är värt att satsa på kvalitet, men man måste ju hitta nåt som är bekvämt också.
    Jag handlade ingen amnings-bh innan mjölken runnit till, för jag visste inte vilken storlek jag behövde. Men 1-2 storlekar större var det för min del. Sen var det ett otroligt underligt beslut att ge sig ut och handla amningsbh när man var nyförlöst och svettades hinkar bara av att andas typ.

• lurksmulan

Hanna: Man lär sig den hårda vägen om inte annat!
    Ha ha, jag kan berätta (pinsamt nog) att det tog flera veckor innan jag köpte en mjölkuppsamlare! Jag satt med en handduk under bröstet och sen fick jag vända på den för att den blev helt genomblöt! Men jag visste inte att det fanns. Och sen fick jag veta det och då var jag ju helt överlycklig! Inga mer äckliga genommjölkiga handdukar!
    Fatta att nåt för typ 40:- på apoteket kan göra en så nöjd!!?

Första tiden sov jag i trosor, amningsbh och skjorta! Det var ju mitt i vintern och ganska kallt och Laban sov i sängen med oss så jag vågade inte dra täcket längre än till midjan och då blev ju överkroppen kall. Vilka problem!

• lurksmulan

Wow Hanna, vad din mage har vuxit! Det är ju jättestor skillnad mot förra veckan!

Lättja: Jag har också en fettvalk längst ner. Den går inte bort, den är bosatt där. Jag har ju överflödig hud också från förra gången och den ligger som ett veck liksom.

Magda: Min mage är också jättetung och stor och spänd på kvällarna. Jag vet inte varför det blir så, men så är det uppenbarligen.

Imorgon ska jag vab´a igen. Laban är snorig och hängig och sur. Sen kl 13 är det rutin-ul!

• lurksmulan

Morron!
    Grrr.. vi har ingen mjölk hemma! Inget kaffe till mig! Förvånad

Är hemma för vab idag igen, och kl 13 är det rutin-ul! Jätteroligt!

• lurksmulan

Prisc: Tack! Vi har ju alltid mjölk hemma vanligtvis, vi är en extremt mjölkdrickande familj. Sen igår morse sa vi att vi skulle handla mjölk för det började bli dåligt, men sen höll vi på med annat hela dagen och glömde! Hur det nu är möjligt?!

• lurksmulan

Dulia: Vad jobbigt, hoppas det känns bättre snart! Det kanske är lite växtvärk?

Thezz: Vilka läskiga drömmar!!
    Vi tänkte nog fråga idag om de se kön, men sen ska vi ju på könsbestämmande ul 4/4 så då får vi veta även om de inte säger något idag.

• lurksmulan
    Dulia: Du kanske är inne i en tillväxtperiod? Då brukar det göra rejält ont lite här och var! Skönt att du känner sparkar iaf!

Lidenborg: Vad jobbigt för dig. Och jobbigt att det är för tidigt att se något. Jag hoppas att det slutar blöda och att bebisen vill stanna!

Jag är faktiskt inte orolig för ul, just nu iaf ( ). Jag hörde ju minigrisens hjärta förra veckan så på det sättet känns det bra. Sen vet man aldrig vad de kan hitta, men jag väljer att tro att allt ser bra ut.
  • lurksmulan

Tack allihopa, det ska bli jätteroligt! När vi var på vul var det ingen vidare fart på minigrisen så nu hoppas jag se lite dansmoves där inne!

Believer: Roligt att du är tillbaka förresten, jag undrade minsann var du tog vägen innan jag kom på det!

Svar på tråden Pladdertråden!