• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas
    missK skrev 2007-03-16 14:30:16 följande:
    Tack hannnnah för länken, nu ska jag SPARA den =)Ja 9+0 enligt den sidan, å 8 fullgångna veckor är ju samma sak.Så då diffar det en vecka ca. 6 dagar då. Räknar på 9+6 i dag jag.Så vecka 11 i morgon ... 10+0 ... Men det skiter vi i så länge dårå!  Å inväntar stora ULet =) (¯`°•.¸ ღ ♥ sommarbrud & höstmamma 2 B ♥ღ ¸.•°´¯)
    9+0 är INTE samma som 8 fullgångna utan samma som 9 fullgångna veckor och 0 fulla dagar

8 fullgångna = 7+0
    .?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

ÅHHHHH! *lycklig* hittade bebisens hjärta med dopplern idag tjohoooo och en rejäl kick fick den med gissar på hjärtslag på dryga 150 *gladast*

• angiee

får man inte äta "rå" mozarella??
    Köpte det idag, tänkte mig nog inte för...

• angiee

Kan någon hjälpa mig?

Ja känner mig superstressad när ja täker på alla försäkringar etc som man "kanske" måste skaffa som gravid.
    va bör man ha & va bör man skaffa?

Dessutom, hur ska ja gå till väga i sommar? Åker till grekland i v 23 & kommer hem i v 26, är det ngt ja måste udnerätta Försäkringsbolaget eller flygbolaget?
    VAD gäller & va e bra att göra i förebyggande syfte?

• Hannnas

angiee.. tror de olika flygbolagen har olika "regler" när man får flyga och inte... och då för deras säkerhet inte din ... TROR att v28 är den vanligaste gränsen för många... men det kan säkert variera, så kolla det

Ang försäkringar så finns det ju en massa "vänta barn" försäkringar, kolla på ditt försäkringsbolags hemsida, eller sök bara efter vänta barn försäkring..

Jag har ingen vänta barnförsäkring, läste någonstans att om man har en riskgraviditet så får man ingen, kan vara tokigt men det känns inte som jag bryr mig om försäkring innan bebben är född

• MHoof

angiee: Jag tänkte på sån gravid försäkrning men det vart inget med det. *hehe* Är man inte redan försäkrad genom fack eller hemförsäkring och så då?
    SKÖÖÖÖNT att åka utomlands då...*avis* Vi skulle ju åkt idag till Thailand vi.

• angiee
    angiee skrev 2007-03-16 15:29:21 följande:
    får man inte äta "rå" mozarella??Köpte det idag, tänkte mig nog inte för...
    puffar min fråga!
Svar på tråden Pladdertråden!