• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Jättekonstigt Jaz ... MEN man kan ju aldrig aldrig säga att NÅGOT inom vården är 100% ofarligt... läste ju på tittuts hemsida (de gör ju 3D/4D) och där står de att EXAKT samma ultraljudsfrekvens används på dessa som på 2D... och det är ju en frekvensskillnad som borde vara skadlig om nåt? eller vad tror du/ni?

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

Jag har ingen aning...men som du säger,inget är väl 100%!!! Längre ner i "artikeln" står det att,han tror  WHO kommer att avråda från onödiga UL i oktober....

Å andra sidan så kan jag väl tycka att det kanske räcker med att få veta kön med vanligt UL...1200-1600 kr skulle jag inte vilja betala.

• Hannnas

Jaz... jo jag kan oxå förstå tanken bakom att inte kolla med extra UL i onödan kanske även om jag inte är så kunnig inom det området... Men om man gör ett rUL och ett extra UL under hela gravven så är det ju inte alls mycket

Håller med.. 1200-1600 och t o m mer nä det är för mkt pengar...

• MHoof

Jazzy: Har hört det där jag med nu när du säger det. Men som sagt, inget är ju 100% ofarligt längre Tydligen...

• jazzy

Jag är säkert lite nojjig...men jag kommer ju göra flera UL/VUL under min grav. Iofs 2D...

• lurksmulan

Jag får säkert göra ett till kan jag tänka mig. Om jag ska bli flodhäststor den här gången också lär de ju skicka mig på tillväxt-ul mot slutet.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Hannnas

jaz... men du... om det nu ÄR så att 2D och 3D är samma frekvens så kvittar det ju vilket av dem man gör ju det är väl snarare den "onödiga mängden"... ?

• MHoof

Jag tror att om man gör ETT sånt där 3D/4D UL så är det nog ingen fara. Kanske annat om man göra flera st?

• jazzy

HANNA: är du säker på att det är samma frekvens då?? Det står ju bara att det gällde 3D..Blir inte klok på allt!!

Jag tänker INTE  oroa mig för mina UL/VUL!!! *bestämt*
    jag ska ha bebis ju

Svar på tråden Pladdertråden!