• CaMi

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

pucken: Ja, det finns då hur mycket bilder här hemma på Alvar. Jag kan inte bara ta ett kort när han tex sitter i gåstolen, nej jag tar tjugo bilder - MINST! Men det kommer vara kul att ha när han har blivit stor och man vill minnas den här mysiga tiden.

• CaMi

Har ni fint väder där nere? Här är gatorna hemska, isiga som bara den. Men det beror på att kommunen inte har skottat i vinter innan det har blivit 8 cm snö. Och då spelar det ingen roll om det snöade 8 cm på 5 dygn. Då räknades det lixom inte. Så det har fått packas och packas och nu när det börjat töa så blir det hemskt slaskigt med hur mycket vatten och modd som helst på gatorna... Isigt och spårigt är det just nu!

• CaMi

Men den kommer säkert snart igen! Hörde ryktesvägen att det visst ska snöa här i Älvsbyn i morgon. Usch. Då blir det ännu halkigare och mer förädiskt ute.

Nej dags att hoppa i säng. God natt tjejor!

• CaMi

taco: Ska du flytta eller?

Fur: Vad blev det för gåstol till W?

• CaMi

taco: Så tråkigt att han är sjuk. Hoppas det inte är allvarligt... Min sambos pappa blev jättesjuk för ca. ett år sedan nu. Han aorta sprack. Han kände sig dålig och åkte in skärtorsdag till Sunderbyn sjukhus. Hade olika tryck i armarna bland annat men blev hemskickad. Ca. en vecka senare fick han jätte ont i hela kroppen och kunde inte röra sig. Åkte akut till Piteå och därifrån vidare till Umeå. De trodde inte han skulle överleva resan ner, efter det trodde de operationen skulle vara omöjlig. Men han kämpade och överlevde! Idag säger han att det var för att få träffa Alvar - sitt 6:e barnbarn -  och få prova på att vara farfar oxå!

• CaMi

taco: Jo visst ändras ens livsuppfattning när nåt sånt här händer... Jag är så ledsen för er skull. Kan säkert vara skönt ändå på nåt vis att veta. Så man förstår att uppskatta livet varje dag och hinna visa sin kärlek till personen i fråga. Vi var så rädda att vi aldrig skulle hinna säga till min sambos pappa hur vi känner för honom, allt gick ju så fort. Och innan han vaknade sov han i en månad lite drygt och de var osäkra dagar. Men som sagt, vi har lärt oss att uppskatta livet lite mer än förr...

• CaMi

Fr: Jodå nog är den spejsig! Vår är... RUTIG i sitsen! Och marinblå och rätt tråkig, men det var precis den jag ville ha!

• CaMi

taco: Så skojigt! Vad har ni för lägenhet?

• CaMi

taco: Spännande! *håller tummarna för er* Fixade ni till mycket innan visningen? En av mina svägerskor har precis sålt sitt hus. Hon "blåste rent" huset så gott som det gick från en massa krafs (förutom i barnens tre rum då!).  Mäklaren tyckte hon skulle lämna mer framme men jag tyckte det blev perfekt. För ibland kan det ju vara svårt att bortse från sånt som man ogillar i möblemanget eller inredningen när man kikar på nytt boende...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)