• CaMi

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

letw: Vi är inte heller några "fjällmänniskor". Men i helgen när det var så fint väder blev Tias sugen på att åka upp och bo i hans systers husvagn till helgen. Jag som knappt nånsin har varit i fjällen och nu kanske det blir att fara med vår lillkille. Spännand! Vi får väl se om vi tar oss i väg, det är ju osett än! Men vi äger ingen skoter vi heller. VIll ju gärna ha, men det kostar...

• CaMi

Letw: Jo skoter blir väl den dag jag blir miljonär! Däremot åker jag varken snowboard eller slalom eller nåt annat utför. Vilket är VÄLDIGT konstigt egentligen eftersom jag har bott här uppe hela mitt liv och det finns inte SÅ mycket annat att göra under dess låååånga vintrar.

• CaMi

pucken: Börjar jag ana att nån är rosa-beroende? Hur går det med pumaskorna förresten? Jag sökte på nätet igår, men hittade ingenting...

• CaMi

pucken: Men jag vill ÅKA! Fast ajg vågar itne. jag och en kompis var och klättrade i Älvsbyns lilla slalombacke en kväll när det var stängt för ett par år sedan. Hon ville att jag skulle testa snowboard för det var SÅ KUL... Jag trillade och ramlade om vartan tills ajg slog mig ordentligt i handleden och gav upp. Sedan är jag backrädd, i varje fall på längdskidor, så jag vet inte alls hur det skulle gå att ta sig ner. Sedan ska vi inte prata om nervositeten att ta sig upp i liften. En räddskit är jag emd andra ord!

• CaMi

taco: Ja hade jag fortsatt hade jag garanterat slagit sönder vart enda ben i kroppen. Så Fru, du MÅSTE göra nåt fel om du aldrig brutit nåt! Tycker slalom borde vara lite lättare men då är jag ju som sagt backrädd så då hjälper det nog föga att ha benen fria att röra som jag vill oberoende av det andra benet.

• CaMi

fru: jasså du har varit fjällräv? Vad var det för utbildning?

• CaMi

fru: Hur var det med klädstorlekar förresten?

• CaMi

fru: Oj vad du är duktig på att göra flera saker samtidigt! Jobbar Fred eller? Min sambo undrade om vi skulle se lite tv, sedan försvann han till sin dator. Provade precis skicka ett mail och höra vart han tog vägen. För det är SÅ långt att gå till datarummet i ett 100kvm stort hus!

• CaMi

Ojoj. Trött blev jag. Och Tias som vill se nåt skoj på tv, nattuggla som han är! Jag hade tänkt se Shark och sova sen, men jag har inte orkat koncentrera mig på det... Då MÅSTE jag vara trött.

• CaMi

Äsch då.. Fiskmat. Fast det är nog inte så farligt. Det är otroligt vad man måste kolla efter dem fast de är så små!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)