Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
Pucken: Jo det är kul med dopkort. Bara så trist att det alltid blir så mörka kort i vår kyrka... Men det syns ju ändå vad det är och det är ju huvudsaken!
Pucken: Jo det är kul med dopkort. Bara så trist att det alltid blir så mörka kort i vår kyrka... Men det syns ju ändå vad det är och det är ju huvudsaken!
pucken: Har han börjat ta sig framåt! Så kul! Kryper han "som vanligt" eller har han uppfunnit någon egen stil?
pucken: Agge låter som vår lille prins. Somnar kanske nio om vi har tur men måste sövas om och sövas om och sövas om igen till klockan är mellan 24-02. Och sedan vaknar han 10 och sover max45 min 2-3 gånger per dag (när Tias ändå jobbar) så inte är det mycket egentid när man som par får rå om varandra. Då inte sagt att det inte är värt det! Men jag tror ändå att man behöver lite egentid då och då...
pucken: Jo jag menar det! Jag var å andra sidan inställd på att A skulle ha kolik, men det slapp vi undan. Men inte har kvällarna varit så mycket bättre. Han grät och skrek rätt mycket på kvällarna när han var yngre. Det har blivit bättre nu, nu är han mest arg när vi försöker söva honom. Men nu har jag nästan lyckats vända mitt dygn så det passar hans dygnsrytm. Och det är ju precis så det ska vara eller hur?
Men! Så dött det var här inne idag. Tråkigt, men då kanske jag oxå ska gå och sova. Om nu min prins har behagat somna vill säga! Och då pratar jag INTE om sambon!
Hallå tjejer! Nu har min underbaraste prins (ja, efter Alvar föörstås ) införskaffat mig en bärbar dator så nu kanske jag har tid att vara inne lite oftare igen!
Fru: Har ni haft problem med era bärbara datorer? Jag har på känn att den här kommer att fungera MYCKET bra! Hur går allt med Wilma nu? Hur mycket äter hon på nätterna, när somnar hon och så?
Fru: Hur många timmar sover hon ungefär per natt? Jag börjar snart hoppas att Alvar har hittat en dygnsrytm som passar min lite bättre. Det blev lite bättre när han flyttade till sitt eget rum (precis brevid vårt) så han inte blir lika störd av oss. och i natt sov han sin första HELA natt sedan han föddes! Somnade tio över nio och vaknade tio över sex. Sedan sov han till halv åtta. Verkar som han behöver kring tio timmars nattsömn tror jag...
Mallamojs: Det är bara att hålla tummarna att den håller. Jag ahr tendens att fastna ordentligt för de datorer och mobiler jag har. När jag har hittat en jag gillar vill jag helst inte byta ut den i första taget! På tal om det kan jag verkligen rekommendera en mobil jag har. Nokia 6111 är så härlig! Korten den tar är INTE speciellt skarpa men jag älskar själva telefonen och smsfunktionen och så och det är ju det jag är ute efter i en telefon, itne att ta bilder vilket jag gör med min kamera!
Fru: Ja, det hade jag ju kunnat räkna själv, vad dum jag är! Sover hon långa pass på dagen då? Tycker alla säger att Alvar sover för lite. Hans pass ligger på ca 40 minuter (ofta vaknar han efter 20 minuter) och han sover tre gånger per dag. Men det är inte så många av de mammor jag har pratat med som har barn som sover längre pass än honom...