• CaMi

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

fru: Får W gå i gåstol nåt? Alvar gillar sin skarpt och har precis kommit på hur man öppnar kökslådorna! Bäst att flytta knivarna och pizza slicern! Fast jag tänkte babysäkra lådorna genom ett skohorn från ikea!

• CaMi

fru: Nej snart börjar non säkert ställa sig upp och hipsvips så går hon! Alvar har kanske använt sin stol i en månad med entusiasm. Före det var det mest mamma och pappa som tyckte det skulle vara skoj!

• CaMi

Jag har en rosa nokia jag gillar bra. Fast den tar inte speciellt fina kort, fast det kan jag vara utan! Bara den går att ringa med och att ajg tycker den är snygg och att jag gillar öppningsanordningen och så...

• CaMi

pucken: Men! Bytte du bort den superbraiga mobilen! Okej, som sagt inte så mycket finesser, men jag älskar den! Och färgen! MUMS!

• CaMi

pucken: Hur gammal är Agge nu förresten? Tiden springer ju iväg!

taco: Satt här i soffan och såg "Vi äter oss till döds" -  och drack kaffe och käkade ballerina kex! Inte så smart kanske, men jag hoppas att jag kan sluta fika när jag slutar amma. Jag har ju aldrig varit så mycket för fika förr så jag hoppas att Alvar skickar telepatiska signaler till mig på vad han är sugen på - som han gjorde då han bodde i magen typ!

• CaMi

fru: Jag fattar inte vad det är... Jag är då hungrig jämt nuförtiden. Sista veckorna har varit hemska... Och då ahr jag precis börjat ge honom potatis till lunch istället för bröstet. Fattar ingenting!

pucken: Men shit oxå vad tiden går snabbt. Har han börjat gå nåt än? Eller ställa sig upp?

• CaMi

pucken: Så duktig han är! Jag både vill och itne vill att tiden ska gå snabbt. Jag har redan insett att jag inte har njutit nog mycket av den första tiden när Alvar var bäbis... Det var så svårt att njuta när man inte hade ahft barn förr. Var ju alltid rädd att det skulle bli fel och allt sånt som jag ALDRIG trodde jag skulle känna. Men NU tänker jag försöka ta tillvara varje dag och inte längta framåt hela tiden.

Idag ahr då A visat att han faktiskt kan rulla åt både höger och vänster. Tidigare har han bara velat rull åt höger när han har legat på rygg men nu gör han både och! Och idag har han försökt masa sig fram igen! *kul*

• CaMi

Mel: Kunde inte sova i slutet av min graviditet heller... Vet inte om det berodde på att det var högsommarvärme (vilken underbart varm sommar vi hade i fjol!) och aldrig kallare än kanske 20 grader ens på natten eller om det bara var kroppen som ställde om sig eller nåt... Men sova "i förväg" fungerade inte för mig. Så jag bakade istället! Ugnen på när det var 32 grader ute och baka, baka, baka in på sena kvällen.

• CaMi

Apropå filtar... Har någon den tjocka härliga babyfilten från barnens hus? Funderar på att inhandla den men 300:- för en filt kändes lite saftigt...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)