Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag fixade också en budget igår, var tvungen att kolla hur mycket spelrum vi har i ekonomin. På Andreas jobb kom de ju med den strålande nyheten att de ska avskeda 70 st 2007, och han har ju inte jobbat sååå fasligt länge så han ligger väl i farozonen *muttrar* Som sagt var, INTE min dag det här!

• Winnertaco

Puck
    Nej, det är värdelöst Hans tjänst ska säkert inte bort, men antagligen tycker väl facket att nån annan ska får den som har jobbat längre, typ.. Jaja, det är bara att vänta och se, de hoppas ju på att många ska gå "självmant", typ nappa på pensionserbjudanden och så!

Nä, nu är det nog dags för lite mat igen, gnäll, gnäll, gnäll...

• Winnertaco

Mel
    Sängkläder för 400 spänn?!?!? Allvarligt, det skulle jag aldrig någonsin köpa, även fast vi har jobb båda två. Sängkläder till mig själv kostar 200, varför skulle jag då köpa nått som är hälften så stort för dubbla priset? Jösses... Här är det verkligen budget-bebis, även fast vi har pengar, att shoppa för tiotusentals kronor till varje barn anser jag vara galenskap
    Underlägsen ska man känna sig om man lever ett meningslöst liv, inte om man lever ett liv med mindre pengar!

• Winnertaco

Halsbränna under graviditet har väl mest att göra med att livmodern trycker på magsäcken så att det sipprar upp magsyra i matstrupen, så det är nog först senare som det är graviditetsrelaterat. Men det är bara att du vänjer dig, Kickan, halsbrännan kommer knappast att bli bättre

• Winnertaco

Undra just när amningsmottagningen tänker ringa upp mig, "vi ringer dig såfort vi har tid" sa de kl 10 imorse...

• Winnertaco

Kickan
    Kanske du går och spänner dig och funderar för mycket, sånt kan ju leda till halsbränna?

• Winnertaco

Hihi, nu ringde det en jätterar dam från amnkngsmottagningen, det lät som att hon var typ 60 år och hade jobbat med bäbisar hela sitt liv. En såndär riktig super-mormor, typ! I alla fall så får jag komma dit imorrn så ska de försöka hjälpa mig lite. Jag vill ju KUNNA amma, kanske väljer vi att ge tillägg dagtid i alla fall, men jag vill ändå ha möjligheten att kunna amma utan att börja gråta, det är rätt praktiskt tex på stan och så!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)