Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Malla
    Andreas jobbar mån-tors, och sen är han ledig på fredagar eftersom han har kvar av de 10 pappadagarna som han aldrig hann ta ut eftersom någon kom 16 dagar för sent... Det är väldigt skönt att han är hemma på fredagarna!

• Winnertaco

Malla
    Han hade nått som skulle göras den 8 januari, minns inte vad, och det var baaaara han som kunde göra det. Jag var lite sur först, men sen kom jag på att det blir rätt bra att han är hemma 4 fredagar också!

• Winnertaco

Mel
    Du ska nog fylla i sgi-dagar, skulle jag tro, för det är din sgi som du får tilldelat automatiskt eftersom du inte jobbat ihop till nån.

• Winnertaco

Spännande, räkningen från a-kassan kom just... 966 kr ska betalas denna månad, tack så mycket moderaterna *muttrar*

Malla
    Exakt, så mina veckor är roliga ända från torsdag, för då är det ju snart fredag! Jag kan verkligen tipsa om detta, att pappan tar fl på fredagarna, det är sååå skönt att få en dag extra med avlastning!

• Winnertaco

Förlåt, Malla, men jag måste faktiskts fnissa lite när jag försöker föreställa mig en karl som försöker ta hand om TVÅ bebisar! Inte för att jag tror att karlar är sämre på att ta hand om barn, men jag vet ju hur Andreas är. Han är hur duktig som helst på att ta hand om Johanna, men han glömmer ju ALLT annat runtomkring, att tex gå och plocka lite här hemma när hon väl somnat finns inte i hans värld (tänk om hon skulle vakna, liksom....). Jag kan ju inte tänka mig honom ta hand om två bebisar!

• Winnertaco

Ursh, vad trött jag är nu, förkylning och ta hand om bebis går inte ihop kan jag säga! J sover, men vi måste gå ut med Jaxon om typ 20 minuter om vi ska hinna till sjukhuset till 13:30, så jag kan inte sova...

Malla
    Jag tror att man kommer in i det ganska snabbt. Tror inte att det är svårare att komma in i att ta hand om två!

• Winnertaco

Hej Lollo! Jag bor också i Gävle

Mel
    Jag tror att det kommer att räcka med en typ träningsdress eller vad man nu ska säga. En munkjacka med tillhörande byxor borde räcka på sommarkvällarna! Johanna var ju 56 cm lång, men hon kan ha 56 än, 62 är för stort. Overallen är i strlk 56 och den är megastor!

• Winnertaco

En boby, ett par lite tjockare mjukisbyxor och så munkjackan skulle jag tro blir skitbra! Och så ett par tossor eller sockar!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)