Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

stanna hemma om du tror att du kommer stå ut med det =)

Ang problem med Stockholm.. om jag hade haft stora problem med det så hade jag väl inte bott kvar såpass länge som jag gjorde, då hade jag ju flyttat tidigare =)
    Och jag tror väl att det är lite skillnad också att komma från en småstad och nybakad student utn minsta erfarenhet av något "stadsliv" till Stockholm... lite kulturkrock liksom.... PÅ kusten är vi lite som norrläningarna, laidback och söliga

Nu är vi hemma från BM - såklart, annars skulle jag inte skriva =)
    Idag blev jag nästan sur på Ella.... Hon ville absolut inte bli lyssnad på. Det krävdes ett antal vändningar hit och dit av mig, och högsta volym, så man blev döv av bruset... Då tog det bara 15 minuter att få fram hjärtljuden =/
    Efter så där 10 minuter eller nått så blev ungen förbannad och började sparka som en galning.. Men fortfarande inte hjärtljud.. Så det var aningens jobbigt..

Men i övrigt såg allt fint ut, men hon kunde fortfarande inte få minsta grepp om hur ungen ligger =/
    Samt att hon fortfarande mäter lite som hon vill - nu höll hon 2 cm högre upp än sist vi var där, men kontentan blev bara 1 cm mer än sist... så mysteriet fortsätter... Men om 2 veckor är det någon annan som skall lyssna och förhoppningsvis mäta, så vi får väl se då hur det verkar =)

v 35 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Pucken - jag förstår dig... men hur har det gått med den som var intresserad?

• Melisabeth

Vårig framsida nu =)

Öhmm... A undrade vad det var som lät =)

• Melisabeth

pucken - nä jag har ju inte fått den där hjärnan ännu, som man per automatik får när man blir mamma och helt plötsligt vet allt om alla ungar (inte bara sin egen)... Som det så ofta hävdas på FL.. Spelar ju ingen roll om man har 17 syskon, är lärare eller vad fan som helst, har man inte fött barn så vet man absolut inget värt att veta - vare sig som praktik eller känslomässigt... Det senare helt begripligt, men det första.... =)

Får hoppas den hjärnan hittar även mig så jag vet sedan att jag måste ha planerat klart för smakisar när ungen är 3 månader  =)

• Melisabeth

taco - beror ju på vilken skola man går på.. om det är hårdnackat at det är fusk att snitta
    Men jag är generös ju, så för mig är det helt ok att "fött" barn genom snitt.. så du har nog en mammahjärna =)

Fast om man blir så inskränkt att man tror att ingen utom mödrar kan veta ett skit om barn rent generellt så avstår jag gärna den hjärnan =)

• Melisabeth

Nu bär det av till förlossningen på studiebesöket.. Jag tyckte lite skämtsamt att vattnet kan ju gå när vi är där.. smidigt och enkelt, men Anders höll inte med, och jag tvivlar på att lilla håller med också, så vi kommer nog hem snart igen =)

• Melisabeth

Så tillbaka..... Testat lustgas och förlossningspall =)

Jaag skojade om ju att jag skulle bli kvar... När vi var där så började det sippra väldigt... hade fläckar på baksidan/insidan ena låret på byxorna.... Men det verkade inte vara vattnet utan bara annat "söl" som rann på ordentligt... men man blev lite ställd =)

• Melisabeth

pucken.. boll och saccosäck hade de ingen där just då iaf... pall hämtade de när jag frågade efter det... JAg var den enda som "vågade testa"... de andra ville inte... konstiga människor =)

• Melisabeth

Fika - mums *slickar mig runt munnen en aning*

Hur går det Malla förresten med fötter och dant? =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)