• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

babyland har billiga bomullsfiltar annars, jag tänkte köpa ett trepack som kostade 159 eller nåt. sen kom jag på att det räcker med filtar nu. i somras använde vi på sin höjd min gamla snuttefilt, men som sagt, bebisar är oftast för varma. vår bvc-sköterska blev överlycklig när vi kom in med agge och han bara hade på sig en kortärmad body med korta ben.

gallerfilt kan virka själv om man orkar. tar inte så lång tid. hjärtfilten jag gjorde till wilma är typ en gallerfilt, tror det finns bild i mitt galleri.

• Melisabeth

pucken - jo men tålamodet tryter före filten blir klar =)

Vi har bara babyproffsen här, men man kanske skulle ta med svärisarna på en shoppningsrundai Stockholm om vi skulle åka dit
    Man kan ju försöka iaf =)

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

klart du ska ta chansen! du kan ju alltid göra som min storebror och låna pengar, sen när de vill ha tillbaka pengarna säger du att de redan fått dem. min bror gör så hela tiden, så jag lånar inte ut nåt till honom.

• Melisabeth

pucken - hahaha, det skulle jag aldrig kunna med att göra =)

Jag tror nog att om vi bad om det så skulle vi typ få en tusing eller nått att shoppa till Ella för (få alltså, inte låna), men ingen av oss skulle kunna med att fråga om det =)

VI har ju pengar undanstoppade, är ju bara att det svider att ta av eftersom det kanske mer var tänkt om ngt skulle totalpaja, man skulle köpa bil, eller tja.. ngt i den stilen.... Men men... Om bara A kan få ngn form av jobb av heltidstyp så ordnar det sig ju. är ju bara när man inget vet som man inte gärna lägger så mkt pengar på saker som man inte är helt hundra på att man behöver =)

Men åker vi med till Sholm så kan vi nog länsa Anders syster på lite saker iaf

Är nog tur att skolan börjar om bara nga dagar, så jag får annat att tänka på, så jag kanske blir mindre stirrig =)

• pucken

jo, jag gillar inte heller att plocka på sparpengar, det är ju ändå pengar vi måste leva på i sommar när vi inte får nåt från csn. vi har tur att svärmor är så givmild, hon gillar att skämma bort sina barnbarn. mickes moster är också snäll, ger alltid agge en slant när vi träffar henne ute.

• MallaMojs

Hejhopp tjejjer...

Det gick finfint hos läkaren idag...hon gjorde UL och trots pissig maskin så såg jag två huvuden och två hjärtan...vad de växt

• pucken

malla
    härligt! det måste vara rätt trevligt att få se dem hyfsat ofta, eller hur? gör de fortfarande vul eller är det ett vanligt ul i din grav.vecka?

• Melisabeth

Skönt Malla =)

Jo precis.. man har ju liksom ngnannanstans som pengarna skulle behövas...
    Här är det så många barnbarn så det blir inte så mkt bortklemning direkt... Är bara A som klemas bort lite =)

Nej nu skall jag skita i att tänka på det, och bara se till att köra iväg A till Af imorgon....
    Hmm ang csn så han jag anmält till dem, men skolan har inte öppnat sin inskrivning, så man lär ju få vänta tills de fått tummen ur iaf =/

• MallaMojs

pucken...hon gjorde UL idag men jag tycker man ser så dåligt när maskinen inte är lika tipptopp som på Huddinge men jag såg iaf. Jag hade hoppats att hon hade kunnat ta en ordentlig titt eftersom det är en månad till stora UL, men man såg inte alls mycket detaljer...

• pucken

mel
    jag ska regga mig på ny kurs imorgon, sen tror jag att jag får pengar från csn på tisdag nästa vecka. har ju redan gjort studieförsäkran =)

malla
    oj! så de har en riktig ulmaskin inne på mvc? tufft!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)