Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
Malla: Du får helt enkelt vänta och se!
Så himla spännande med era tvillingar, vi får nog lita på att vi bara har en bebis på G nu, gyn sökte som attan och hittade bara en sprattelapa!
Malla: Du får helt enkelt vänta och se!
Så himla spännande med era tvillingar, vi får nog lita på att vi bara har en bebis på G nu, gyn sökte som attan och hittade bara en sprattelapa!
Malla: Haha, min morsa höll på att sätta i halsen häromdagen när jag sa att vi inte ska döpa vårt barn!
MÄÄÄH, då ska ni ju inte använda dopklänningen? (Vi har en som hon sytt som vi alla syskon haft)
Tröstade henne med att hon kunde få prova den på bebis!
Malla: Haha det var ju också en anledning!
Nja, jag är så rabiat att jag tycker att de ska få bestämma själva! Namnfest eller nåt får man väl ha istället!
Malla:
För oss känns det som rätt val, men det känns ändå som att man vill ha ett tillfälle att samla släkt och vänner!
Frun:
Ja uppenbarligen kan man det! Jag är själv kristen, men jag vill inte döpa mina barn för att jag vill att de själva ska ta ställning till ifall de vill bara med i kyrkan eller inte. Jag vill inte bestämma åt dem men jag tycker att det är varje förälders eget val.
Malla: Haha, jag är mer ute efter att slippa skäll från alla fastrar och mostrar och gud vet vad! Kan bli farligt vettu!
Malla: Ett dop behöver väl inte kosta skjortan?
Äh vi kör nog öppet hus här hemma eller liknande!
Malla: Nej, jag har himla svårt för sånt där med presenter, tycker alltid man får så himla mkt onödigt...
Fru: Javisst är det så, vilket de självfallet kommer att gå göra när de är så pass stora att de kan fatta och motivera sina beslut.
Har inte tänkt ta en diskussion om detta med dop eller inte dop, men likaväl som ni valt att döpa så är ju vårt beslut att inte göra det något som är personligt för oss och som vi tänkt igenom noggrant.
Dessutom är det ju betydligt trevligare att gå med i kyrkan senare av egen fri vilja än att gå ur den.
Malla: Hahaha
Frun:
Nej, men just denna sak tycker vi att vårt barn själv ska få välja när det blir äldre, precis som allt annat som den också kommer få ta ställning till när den är tillräckligt vuxen.