• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Winnertaco

Tokig
    Skönt att det gick bra. Vi fick en viktuppskattning på 4200 g, och hon vägde 4283 när hon kom i v 42+1! De växer inte så mycket på slutet, så i vårt fall stämde uppskattningen i alla fall!

Nica
    Då fick ni träffa en skicklig läkare i alla fall

• Melisabeth

spännade med viktuppskattning =)
    Vad baserar dem det på? SF-måttet eller annat?

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Småtokig

Mel

Hon kände och klämde på magen och sedan sa hon att det var den vikten hon uppskattade det till..

• Småtokig

Taco

Då kan man ju hoppas på att det stämmer någotlunda med viktuppskattningen.. Jag vägde ju 3900 när jag föddes så det är ju däromkring.

• Melisabeth

Ahhh, oki =)
    Tufft om de är någotsånär bra på att avgöra sånt genom att "bara klämma" lite =)
    Jag har redan ställt in mig på att få en "stadig bit" iaf.. känns som det blir lättare om hon är lite mindre än så, än om det visar sig vara mkt större =)

Jag så mkt vill att hon skall likna A när han var liten/föddes...(fast inte lika stor huvud tack) Han var ju "stabil" redan från början och såg ut som en "riktig bebis" och inte som ett ilsket rött russin som ynkliga jag =)

• letw83

småtokig
    kan dom inte uppskatta längden oxå?

• Småtokig

Letw

Ingen aning faktiskt.. Den tanken slog mig aldrig. Nej nu måste jag äta lunch.. Strax tillbaka

• Melisabeth

Här är tvätt och diskmaskin igång.. så jag känner mig lite duktig iaf.. om än väldigt lite.... men är ju mer än inget =)

Känner att jag skulle behöva göra ngt mer.. men är ju väldigt begränsad så länge sängramen står uppe och tar plats, och jag monterar inte isär den själv, och A måste plugga innan jobbet.. så det blir inte mkt med nått istället.. =/

• letw83

småtokig
    tänkte mest om det blir som med kristin, inte så kul om bebisen växer ur mina kläder på ett par veckor.

• Winnertaco

Nu har jag varit ute med hund och barnvagn. Det gick över förväntan, men jag gillar ändå prommenader med antingen hund ELLER barnvagn bättre än så länge. Jaxon är halt också, på ett an bakbenen, men vi hittar inget sår eller några konstigheter när vi klämmer och känner. Stackarn, blir det inte bättre måste han väl till läkaren!

Letw
    Dom KAN uppskatta längden, bm sa till mig varenda gång att det skulle bli en lång bebis, eftersom hon kände hur långa benen var! Johanna har dock 56 än så länge, och det är aningens aningens stort, så hon drar inte så stora storlekar!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)